De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jesper Froda

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 10%
    - Grundbog om æstetisk-skabende virksomhed
    af Jesper Froda & Suzanne Ringsted
    332,95 kr.

    Plant et værksted gennemgår en række teorier og tanker, som kan udvikle værkstedspraksis og udvide forståelsen for det æstetisk-praktisk-kreative område for børn, unge og voksne i dag- og døgninstitution samt skole. Denne nye udgave er gennemrevideret i lyset af de nye pædagog- og læreruddannelser og er tænkt som en grundbog i linjefagene værksted, natur og teknik og billedkunst. Bogen er også relevant i forbindelse med tværfagligt samarbejde med såvel teorifag som med de andre praktisk-musiske fag. Plant et værksted indeholder-        teorier, der kan styrke argumenter for og refleksioner over det æstetisk-praktisk-kreative område-        kapitler om bl.a. fantasi- og kreativitetsbegrebet, æstetisk virksomhed og Malcolm Ross’ model, Howard Gardner og de mange intelligenser, Arne Trageton og om den rum- og formskabende udvikling, den billedsproglige udvikling, sprogudvikling og læreprocesser-        forskellige strømninger inden for formnings-, billed- og værkstedspædagogik, bl.a. Reggio Emilia-pædagogikken-        forfatternes eget bud på en kritisk-frigørende billed- og værkstedspædagogik i institution og skole.Bogen er skrevet til pædagog- og lærerstuderende, pædagoger, lærere samt alle andre, der ønsker at skabe udfordrende, fantasifulde og eksperimenterende lære- og udviklingsprocesser for børn, unge og voksne.

  • - - at arbejde med didaktik i børnehaven
    af Stig Broström, Karsten Schnack, Ophelia Achton, mfl.
    158,95 kr.

    Med indførelse af læreplaner i daginstitutionen rejses en fornyet interesse for daginstitutionens pædagogik og for børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. I bogens første kapitel redegøres kort for børnehavens historie, hvor det vises, at denne altid har været et læringsmiljø, at børn så at sige ikke har kunnet undgå at lære sig noget i børnehaven. I de efterfølgende kapitler diskuterer og reflekterer en række kendere af børnehavepædagogik de mål- og indholdstemaer loven udpeger. De enkelte forfattere behandler deres indholdstema på et generelt niveau men med løbende reference til praksis, - og også til praktisk pædagogisk inspiration. Der er tilstræbt en dynamisk teori-praksis forbindelse uden at der gives færdige løsninger. Vigtigt er det, at den enkelte institution og pædagog selv konstruerer sin praksis. Bogens primære målgruppe er studerende på seminarierne og det pædagogiske personale i institutionerne.