De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jeanette Thomsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - til markedsføring og service
    af Poul K. Faarup, Jeanette Thomsen & Per Bergfors
    269,95 kr.

    Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Læs to nye kapitler om projektskrivning og digitale metoder her Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed. Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper. Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.

  • af Poul K. Faarup, Jeanette Thomsen & Per Bergfors
    244,95 kr.

    Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering.Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed.Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper.Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.

  • - - om samfundsvidenskabelige metoder
    af Catharina Juul Kristensen, Søren Voxted, Steen Scheuer, mfl.
    350,95 kr.

    Hvilke måder bør - og kan - anvendes til at frembringe viden, der lever op til videnskabelige krav? Der findes et omfattende udvalg af kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder, men hvornår er det mest hensigtsmæssigt at bruge de specifikke metoder? De svar, og mange andre svar på metodespørgsmål, giver 24 forskere og undervisere ved højere læreanstalter i denne bog. Forfatterne introducerer hvilke tilgange, hvornår og hvordan samfundsvidenskabelige metoder kan bruges, når studerende skal skrive projekt, eller når praktikere skal undersøge et konkret problem på arbejdspladsen. Valg der skaber viden er primært skrevet til studerende på mellemlange-, diplom- og bacheloruddannelser. Bogen indeholder 21 kapitler og er rig på eksempler. Der er præsentation af de dominerende videnskabsteoretiske skoler inden for samfundsvidenskaberne, og der introduceres til anvendelse af teori. Læseren guides igennem projektfaserne startende med problemformuleringen. Herefter gennemgås en lang række metoder til dataindsamling og analyse. Bogen afsluttes med et kapitel om etiske og praktiske problemstillinger, som studerende møder ved videnproduktion i en uddannelse.