De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jan Bisgaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Bjarne Wahlgren, Peter Brodersen, Vibe Aarkrog, mfl.
    418,95 kr.

    Bogen er skrevet til dig, der underviser og har interesse i de erhvervsrettede uddannelser. Erhvervsdidaktisk opslagsbog handler om, hvordan didaktisk teori og begreber kan forstås og anvendes i praksis på de uddannelser, der retter sig specifikt mod at uddanne til forskellige erhverv og brancher. I bogen finder du opslag om klassiske og moderne erhvervsdidaktiske begreber såsom instruktion, multimodalitet, stilladsering og refleksion. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning.Gennem et casebaseret format viser 58 opslag didaktiske begreber, som de kan “se ud” i praksis: Vi er med faglæreren i værkstedet, når hun giver feedback, med i dialogen, når lærerteams udvikler praksis, med, når undervisningen differentieres, og med, når lærere overvejer, hvordan undervisningen kan invitere til deltagelse og motivere elever og kursister.Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som underviser på et teoretisk og reflekteret grundlag.

  • - Praktikvejledning på SOSU og PAU
    af Jan Bisgaard, Inge Lerbech Pedersen & Dorthe Thanning
    458,95 kr.

    Praktikkens didaktik er skrevet til alle, der er involveret i praktik på de danske vekseluddannelser, og især til dig der arbejder med praktikvejledning på SOSU og PAU.Bogen viser, hvordan vejledning i praktikken kan foregå på mange forskellige måder og giver en række anbefalinger til, hvordan du som praktikvejleder kan være med til at styrke elevernes læring og engagement i praktikken.Bogen tager afsæt i Jan Bisgaards ph.d.-projekt, der er et nybrud i forståelsen af praktikken, fordi det viser et helhedsbillede af samspillet mellem vejlederne, eleverne og de autentiske arbejdsopgaver samt af elevernes læring via deres praktikforløb.Bogen formidler forskning, og teorien præsenteres med afsæt i Inge Lerbech og Dorthe Thannings mange eksempler, der bygger på deres erfaringer fra den almindelige hverdag på mange praktiksteder og fra arbejdet med efteruddannelse af praktikvejledere.Et centralt element i bogen er modellen af praktikkens didaktik, der bliver gennemgået grundigt. I centrum af modellen står arbejdsopgaven, fordi grundlaget for al læring i praktik er arbejdet med autentiske arbejdsopgaver på en arbejdsplads.