De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Inge M. Bryderup

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Janne Hedegaard Hansen, Inge M. Bryderup, Niels Rosendal Jensen, mfl.
    318,95 kr.

    Diagnoser og medicinering blandt børn, unge og voksne er steget eksplosivt inden for de seneste ca. 5 år. Disse tendenser berører både det almen- og specialpædagogiske område og de socialpædagogiske områder. Der er stor rådvildhed blandt lærere på skoler, i specialundervisning og på specialskoler og blandt pædagoger og socialpædagoger på børne- og ungeområdet m.m.  - for hvilke konsekvenser har dette for den pædagogiske praksis? Det søger denne antologi at undersøge ud fra teoretiske, filosofiske og videnssociologiske tilgange til formidling af praksisnær forskning og praktikererfaringer. Antologiens forfattere er psykologer, sociologer, filosoffer, pædagogisk uddannede forskere og praktikere.

  • Spar 10%
    af Inge M. Bryderup & Sofie Aggerbo Johansen
    359,95 kr.

    Denne bog formidler resultaterne af en landsdækkende spørgeskemaundersøgelse om forholdene på danske døgninstitutioner og socialpædagogiske opholdssteder og om, hvad der karakteriserer de børn og unge, som er anbragt på de to typer af institutioner.Bogen sætter derudover fokus på institutioner med interne skoler og de børn og unge, der modtager deres undervisning på en intern skole, og den formidler analyser af stabilitet og mangel på samme for de børn og unge, der er anbragt på døgninstitutioner og socialpædagogiske opholdssteder.Vi har en meget begrænset viden om, hvilke børn og unge der i dag anbringes på døgninstitutioner og socialpædagogiske opholdssteder. Denne undersøgelse belyser de anbragte børn og unges fordeling på køn, alder, etnisk oprindelse, anbringelseslængde og anbringelsestyper. Der formidles ligeledes viden om børnenes og de unges anbringelsesårsager samt anbringelseshistorik, herunder børnenes og de unges særlige behov, psykiatriske diagnoser, skolegang med videre. Desuden belyses børnenes og de unges sociale relationer, herunder relationer til forældre, søskende og jævnaldrende.Endvidere formidles undersøgelsens resultater på en række områder i forhold til børnenes og de unges fraflytninger, herunder hvor de flytter hen, om fraflytningen er planlagt samt hvor mange af de fraflyttede unge over 17 år, som modtager efterværn.Endelig formidles viden om selve anbringelsesprocessen, herunder om baggrunde for kommunens valg af anbringelsessted, inddragelse af institutionen og samarbejdet med den anbringende kommune samt inddragelse af børnene og de unge og deres forældre i forbindelse med valget af anbringelsesforanstaltning.Med bidrag fra: Signe Hald Andersen, Anne Sofie Tegner Anker, Emil Anton Libak Simonsen

  • Spar 18%
    - Research Methods and Approaches in Socail Work Research
    af Inge M. Bryderup
    170,95 kr.

    Policymakers in welfare democracies throughout the world are raising questions as to whether welfare systems deliver what the public expects, and focus attention on increasing costs. Social workers need more evidence and knowledge about an increasing diversity of social work practices.Users of social welfare are increasingly individualized and made responsible for choosing and delivering their own service through contacts, and this makes politicians, social workers and users more interested in evidence and knowledge about social services, even though these interests are often conflicting. These tendencies might be part of the reasons why the evaluation of social work practice seems to be characterized at present by a variety and diversity of research methods, approaches and theories.Politicians, social workers and researchers more and more often use the term knowledge-based instead of evidence-based when they describe the practice they aim to develop through research. This is often an expression of a broader perception of research approaches that can help to produce the required knowledge.The contributors to this book hold a diversity of positions on evidence-based and knowledge-based practice.