Bøger af Inga Thorup Thomsen
-
152,95 kr. Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og elever med fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 3 er det tredje af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med vokalernes forskellige lyde. Ord 3 bygger dermed videre på Ord 1 og 2, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord. Ord 3 består af følgende kapitler: Lær vokalernes lyde Tap og træn ord med vokalernes lyde Evaluering Ordliste.
- Bog
- 152,95 kr.
-
152,95 kr. Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og elever med fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 2 er det andet af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at læse og stave lydrette flerstavelsesord. Ord 2 bygger dermed videre på Ord 1, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelsesord. Ord 2 består af følgende kapitler: Opmærksomhedsøvelser To stavelser uden konsonantklynger To stavelser med konsonantklynger Tre stavelser Fire stavelser Evaluering Ordliste.
- Bog
- 152,95 kr.
-
1.998,95 kr. Dette er en lærervejledning til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdLærervejledningen til Ord introducerer de tre ordlæse- og stavestrategier, som ligger til grund for elevhæfterne. Vejledningen indeholder også en side til side-vejledning, som støtter læreren i brugen af materialet. Lærervejledningen består af følgende kapitler: Ord 1 – Lydrette enstavelsesord Ord 2 – Lydrette flerstavelsesord Ord 3 – Vokallyde Ord 4 – Rødder Ord 5 – Endelser Hjælpeværktøjer.
- Bog
- 1.998,95 kr.
-
143,95 kr. Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter.TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord.En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ?tapping?, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal.IndholdOrd 5 er det femte og sidste elevhæfte i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med endelser. Ord 5 bygger videre på Ord 1, 2, 3 og 4, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord, vokallyde, rødder samt for- og efterstavelser.Ord 5 består af følgende kapitler:Navneord i ental og flertalNavneord i bestemt og ubestemt formUdsagnsord i nutidUdsagnsord i datidKort tillægsformLang tillægsformEvalueringOrdliste.
- Bog
- 143,95 kr.
-
152,95 kr. Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 4 er det fjerde af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at finde ords rødder samt for- og efterstavelser. Ord 4 bygger dermed videre på Ord 1, 2 og 3, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord samt vokallyde. Ord 4 består af følgende kapitler: Rødder Sammensatte ord med rødder Sammensatte ord med binde-e og binde-s Forstavelser Efterstavelser Evaluering Ordliste.
- Bog
- 152,95 kr.
-
152,95 kr. Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og elever med fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 1 er det første af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at læse og stave lydrette enstavelsesord. Ord 1 består af følgende kapitler: Opmærksomhedsøvelser To bogstaver Tre bogstaver uden konsonantklynger Tre bogstaver med konsonantklynger Fire bogstaver Evaluering Ordliste.
- Bog
- 152,95 kr.