Bøger af Holger B. Nielsen
-
- Organisering og optimering af forsyningskæden
341,95 kr. Supply chain management og marketing er en ny, praksisnær lærebog om forsyningskæden, der gennemgår optimeringsmuligheder både upstream og downstream i forsyningskæden.Læseren bliver i stand til at planlægge og gennemføre valg af distributionskanaler og anvendelse af mellemhandlere og agenter i både dansk og international distribution. Endvidere gør bogen læseren i stand til at optimere de væsentligste kanaler på BtB- og BtC-markederne, herunder detailleddets fysiske og webbaserede butikker samt integrationen mellem kanaler i form af omnichannel.Bogen gør ligeledes læseren i stand til at træffe valg om sortimentsstyring, håndtere relationer og fastlægge de planlægningsprincipper, der skal styre forsyningskædens aktiviteter på baggrund af viden om kædens målgruppe. Endelig gennemgås også indkøb samt styring af lagre og fysisk distribution i forsyningskæden. Udgangspunktet for bogen er SCM-tankegangen, hvor der tænkes i logistisk effektivitet og optimal logistisk strategi.Bogen er rettet mod praksisorienterede erhvervsrettede uddannelser og passer fx til 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen.På forlagets site for undervisere findes en detaljeret lektionsplan og andre materialer til undervisere. Kontakt forlaget på hrf@hansreitzel.dk for at få adgang.
- Bog
- 341,95 kr.
-
368,95 kr. Supply Chain Management and Marketing er engelsk udgave af Supply chain management og marketing - organisering og optimering af forsyningskæden. Det er en praksisnær lærebog om forsyningskæden, der gennemgår optimeringsmuligheder både upstream og downstream i forsyningskæden.Læseren bliver i stand til at planlægge og gennemføre valg af distributionskanaler og anvendelse af mellemhandlere og agenter i både dansk og international distribution. Endvidere gør bogen læseren i stand til at optimere de væsentligste kanaler på BtB- og BtC-markederne, herunder detailleddets fysiske og webbaserede butikker samt integrationen mellem kanaler i form af omnichannel.Bogen gør ligeledes læseren i stand til at træffe valg om sortimentsstyring, håndtere relationer og fastlægge de planlægningsprincipper, der skal styre forsyningskædens aktiviteter på baggrund af viden om kædens målgruppe. Endelig gennemgås også indkøb samt styring af lagre og fysisk distribution i forsyningskæden. Udgangspunktet for bogen er SCM-tankegangen, hvor der tænkes i logistisk effektivitet og optimal logistisk strategi.Bogen er rettet mod praksisorienterede erhvervsrettede uddannelser og passer fx til 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen.Som underviser kan du få adgang til forlagets undervisersite, hvor du kan finde lektionsplaner, cases, opgaver og PowerPoints til brug i undervisningen. Kontakt hrf@hansreitzel.dk for at få adgang til sitet og de mange ekstra ressourcer, der knytter sig til bogen.
- Bog
- 368,95 kr.
-
415,95 kr. INDKØB OG FORHANDLING giver en grundlæggende indføring i indkøb ogbeskriver, hvad forretningsstrategien og fokus på bæredygtighed betyder for heleindkøbsprocessen. Bogen gennemgår samtidig påvirkningen fra den aktuelle leverandørrelation,og hvordan selve købsprocessen foregår.Indkøbets tre niveauer – det strategiske, taktiske og operationelle niveau – beskrivesudførligt, så læseren efterfølgende har et grundigt indblik i, hvordan indkøbetforegår og kan planlægges optimalt. EU-reglerne på området er særligt væsentligeog gennemgås derfor udførligt i et selvstændigt kapitel.Bogen tilbyder mange konkrete og relevante eksempler på problemstillinger iindkøb, så læseren både kan relatere til og implementere tankegangene fra bogeni praksis.Forhandling af priser og kontrakter er ofte en afgørende, men overset del afindkøbsprocessen. Derfor indgår de væsentligste forhold omkring forhandling ibogens sidste kapitler, så læseren bliver godt rustet til de kommende indkøbs- ogleverandørforhandlinger.Bogen henvender sig især til fagene indkøb, bæredygtigt indkøb samt forhandlingpå erhvervsakademiniveau, men kan også benyttes af andre, der beskæftiger sigprofessionelt med indkøb.Foruden at undervise i indkøb har alle tre forfattere arbejdet praktisk med indkøbigennem en årrække.SUSANNE MELDGAARD er cand.merc. i afsætning og arbejder som selvstændigkonsulent, underviser og censor på videregående uddannelser. Susanne hartidligere været leder og indkøber af konsulentydelser.LARS BOSERUP IVERSEN er cand.merc. i styring og ledelse og adjunkt på UCLErhvervsakademi og Professionshøjskole. Lars har en teknisk baggrund og hartidligere arbejdet som bl.a. ledelseskonsulent.HOLGER B. NIELSEN er cand.polit. og lektor på Copenhagen Business Academy.Holger har mange års erfaring med indkøb og forhandling fra flere virksomheder– herunder som leder.
- E-bog
- 415,95 kr.
-
423,95 kr. - Bog
- 423,95 kr.