Bøger af Henry Mintzberg
-
- What Managers Do - and Can Do Better
198,95 kr. This book slims down his award-winning work Managing (2009) and provides streamlined advice to help new and experienced managers get it right. Simply Managing answers questions including: How do I deal with the pressures of management? What are the most important elements of my job? And how do I get them right? How do I connect in a job thats intrinsically disconnected? How do I maintain confidence without becoming arrogant? What are the cornerstones of effective management? It provides thoughtful, yet practical advice from one of the worlds most influential management thinkers.
- Bog
- 198,95 kr.
-
- Bog
- 318,95 kr.
-
193,95 kr. This indispensable guide for the creative manager takes readers on a powerful, comprehensive, and illuminating tour through the fields of strategic management. The result is a brilliant, penetrating primer on business strategy that is, at the same time, immensely readable and fun.
- Bog
- 193,95 kr.
-
- Farewell to Lofty Leadership. . . Welcome Engaging Management
253,95 kr. - Bog
- 253,95 kr.
-
449,95 kr. Mintzberg mener, at der en tendens i tiden til at overvurdere lederskabet, lederens rolle som kontrollerende og organiserende; lederen, der udstikker kommandoer og strategier fra sin piedestal. Det kommer blandt andet til udtryk i mediernes idolisering af topledere. Men ifølge Mintzberg er ledelse først og fremmest en praksis, hvor lederen lærer sig at navigere i den organisatoriske kontekst og samarbejder med og understøtter sine medarbejdere.Der findes ikke en formel for ledelse. Men ifølge Mintzberg kan en større forståelse for lederens funktioner og udfordringerne forbundet med ledelse skabe bedre ledere og organisationer. Mintzberg om ledelse er teoretisk underbygget og bygger på et omfattende feltarbejde. Henry Mintzberg har fulgt 29 forskellige ledere en dag på jobbet for at lære mere om den mangesidede og tvetydige praksis, som ledelse er. Det har blandt andet ført ham fra hospitalsgangens hektiske miljø til den anspændte atmosfære i en flygtningelejr og til et symfoniorkesters prøver. Hans research afslører over raskende informationer om ledelse, og bogen munder ud i en inspirerende vision.
- Bog
- 449,95 kr.
-
288,95 kr. "Synthesizing 60 years of intense research into organizational design and theory, the iconic Henry Mintzberg provides an elegant, plain-English map to the forces that shape all human organizations"--
- Bog
- 288,95 kr.
-
- Bog
- 120,95 kr.
-
- 15 bud på nødvendig organisatorisk forandring
314,50 kr. Når organisationer udfordres af foranderlighed, usikkerhed og kompleksitet, er der behov for nye forståelsesrammer at lede ud fra.NYE TENDENSER I ORGANISATION OG LEDELSE rummer 15 kapitler, der belyser og beskriver en række aktuelle tendenser og deres ledelsesmæssige og organisatoriske implikationer, herunder frisættelse, samskabelse, vilde problemer, bæredygtighed, globalt forvalterskab, resonansfællesskaber, regenerative organiseringer og meget mere.Hvilket nyt lederskab er nødvendigt, når man skal arbejde med frisættelse? Hvordan organiseres det nødvendige samarbejde på tværs af afdelinger og fagligheder, når komplekse problemer skal håndteres? Hvordan leder man i det hele taget en bæredygtig organisationsudvikling?Det er bare nogle af de perspektiver, du får relevante og inspirerende bud på i denne antologi, der er skrevet af forskere fra bl.a. universiteter og professionshøjskoler. NYE TENDENSER I ORGANISATION OG LEDELSE er målrettet ledelsesuddannelserne, især grundmodulet ’Organisation, udvikling og samskabelse’ på diplomuddannelsen i ledelse, men henvender sig til alle, der beskæftiger sig med ledelse både i praksis og i forsknings- og uddannelsesverdenen.
- Bog
- 314,50 kr.
-
378,50 kr. i lever i en verden af organisationer, fra vores fødsel på hospitaler til vores begravelse ved bedemandsfirmaer, kirker og kirkegårdskontorer. Derimellem bliver vi uddannet, ansat, underholdt og irriteret af organisationer. Så det er vigtigt at forstå, hvordan disse mærkelige væsener virkelig fungerer. Men hvor kan vi gå hen for at finde ud af det? Denne bog syntetiserer erfaringerne fra en af verdens mest fremtrædende ledelsestænkere og organisationsteoretikere. Henry Mintzberg kortlægger krystalklart de former og kræfter, der skaber alle menneskelige organisationer. Der er ikke én bedste måde at strukturere organisationer på. Men vi skal kunne genkende forskellige arter af organisationer. Mintzberg identificerer fire grundlæggende former for organisationer: det personlige foretagende, den programmerede maskine, den professionelle forsamling og projektpioneren. For hver form findes der en fremherskende drivkraft: konsolidering i den personlige organisation, samarbejde i projektorganisationen, effektivitet i maskinorganisationen og dygtighed i den professionelle organisation. Derudover er der yderligere tre drivkræfter, som går på tværs af de fire grundlæggende organisationsformer, og som kan spille en betragtelig rolle i alle fire former. Den ene, indgydelse af kultur, strammer strukturen op ved at opfordre folk til at løfte i flok; de to andre løsner den: overlejret adskillelse skubber enhederne væk fra hinanden, og forstyrrelse forårsaget af konflikt trækker folk og enheder fra hinanden. Hvis hver af de fire former har en tilsvarende kraft, kan hver af de tre yderligere kræfter have en tilsvarende form, hvor den pågældende dominerer. Når en medrivende kultur dominerer, finder vi fællesskabsskibet, når autonomi via adskillelse er dominerende, finder vi divisionsformen, og når det er konflikter, der dominerer, finder vi den politiske arena. Således går Henry Mintzberg fra at strukturere organisationer i fem til at strukturere dem i syv. Med talrige eksempler udforsker han disse former og kræfter, der driver organisationer mod hybrider og på tværs af deres livscyklusser.
- Bog
- 378,50 kr.
-
163,95 - 323,95 kr. - Bog
- 163,95 kr.
-
308,95 kr. In this definitive and revealing history, Henry Mintzberg, the iconoclastic former president of the Strategic Management Society, unmasks the press that has mesmerized so many organizations since 1965: strategic planning. One of our most brilliant and original management thinkers, Mintzberg concludes that the term is an oxymoron -- that strategy cannot be planned because planning is about analysis and strategy is about synthesis. That is why, he asserts, the process has failed so often and so dramatically. Mintzberg traces the origins and history of strategic planning through its prominence and subsequent fall. He argues that we must reconceive the process by which strategies are created -- by emphasizing informal learning and personal vision -- and the roles that can be played by planners. Mintzberg proposes new and unusual definitions of planning and strategy, and examines in novel and insightful ways the various models of strategic planning and the evidence of why they failed. Reviewing the so-called "pitfalls" of planning, he shows how the process itself can destroy commitment, narrow a company's vision, discourage change, and breed an atmosphere of politics. In a harsh critique of many sacred cows, he describes three basic fallacies of the process -- that discontinuities can be predicted, that strategists can be detached from the operations of the organization, and that the process of strategy-making itself can be formalized. Mintzberg devotes a substantial section to the new role for planning, plans, and planners, not inside the strategy-making process, but in support of it, providing some of its inputs and sometimes programming its outputs as well as encouraging strategic thinking in general. This book is required reading for anyone in an organization who is influenced by the planning or the strategy-making processes.
- Bog
- 308,95 kr.
-
331,95 kr. This is a book about management education that is about management. I believe that both are deeply troubled, but neither can be changed without changing the other. This edition is in two volumes. The first volume ISBN is 9781442976207.
- Bog
- 331,95 kr.
-
- Radikal fornyelse, der sprænger rammerne for venstre, højre og midten
258,95 kr. I denne bog tilbyder Henry Mintzberg en forståelse af roden til vores samfunds politiske og økonomiske krise. Han giver en strategi til at rebalancere samfundet og forny kapitalismen og demokratiet, der er så afgørende for vores børns og vores planets overlevelse. Han mener, det er nok med den globale og lokale ubalance, der forårsager nedbrydningen af vores miljø, vores demokratiers undergang og nedværdigelsen af os selv. Det er nok med pendulpolitikken fra venstre og højre og lammelse i det politiske centrum. Han mener, vi har brug for en radikal fornyelse, og at den skal begynde i civilsamfundet, som han kalder den pluralistiske sektor. Denne sektor har nemlig både tilbøjeligheden og uafhængigheden til at kunne udfordre uacceptable praksisser og udvikle bedre nye. Da Berlinmuren faldt i 1989, var det ifølge Henry Mintzberg balancen, der sejrede. De kommunistiske regimer var helt ude af balance og havde overvejende magten koncentreret i deres offentlige sektor, mens de velfungerende vestlige lande havde en passende balance mellem deres offentlige sektor, deres private sektor og den pluralistiske sektor. En manglende forståelse af denne pointe har lige siden bragt mange lande ud af balance på grund af en favorisering af deres private sektor, fordi vestlige eksperter erklærede, at det var kapitalismen, der havde sejret. Henry Mintzberg mener, de vestlige eksperter tog fejl, da et sundt samfund balancerer en offentlig sektor af respekterede myndigheder, en privat sektor af ansvarlige virksomheder og en pluralistisk sektor af robuste sammenslutninger og fællesskaber. Der er således tre vigtige sektorer i samfundet, ikke kun to. Men den, vi har sværest ved at kapere, giver vi en masse utilstrækkelige betegnelser, for eksempel ”nonprofit-sektoren”, den ”tredje sektor” og ”civilsamfundet”. Med benævnelsen ”den pluralistiske sektor” kan den få lov at indtage en plads ved siden af dem, vi kalder offentlig og privat, samtidig med at vi sender et signal om, at den består af en lang række menneskelige sammenslutninger. For “de andre” kan ikke ændre forholdene alene. Vi – du og jeg – bliver nødt til at gøre det, hver enkelt af os og os alle sammen – ikke som passive “menneskelige ressourcer”, men som ressourcestærke mennesker.
- Bog
- 258,95 kr.
-
313,95 kr. 'Ydmyghed i ledelse er vigtigt, fordi mange medarbejdere reelt er klogere end deres leder. En leder skal derfor ikke være interessant i sig selv, men interesseret i sine medarbejdere, deres perspektiver, ytringer, indsigter og bidrag til organisationens drift og udvikling. Ydmyghed om egen praksis skaber de bedste forudsætninger for, at hele organisationens samlede kapacitet kommer i spil på bedste vis i relation til de opgaver, organisationen har. Ydmyghed skaber plads til andre, og det er en meget væsentlig del af ledelse at kunne det.'- Lene Tanggaard, rektor ved Designskolen i Kolding og professor ved Aalborg UniversitetAt være ydmyg som leder kan lyde, som om man skal underlægge sig nogen eller noget og gøre sig underdanig. Men, som denne antologi viser, hænger ledelse og ydmyghed sammen, og ydmyghed er langt fra det samme som ydmygelse. Ydmyghed bør nemlig gå hånd i hånd med det at være en stærk og succesfuld leder, der kan udvise beslutsomhed og håndtere de mangfoldige ledelsesopgaver.Den ydmyge leder er opmærksom på sin lederrolle og på, hvad der motiverer medarbejderne, og hvad de har brug for, og nedtoner sin egen person og rolle. Det er en ny form for ledelsesintegritet, der står i kontrast til den traditionelle leder, der går forrest og dirigerer og dikterer. Med en ydmyg tilgang til ledelse forlades den traditionelle hierarkiske ledelseskultur, hvor ledere styrer og overvåger medarbejderne, og der gives i stedet plads til medarbejdernes ressourcer og til det at træffe beslutninger ud fra en analytisk og inddragende tilgang. Ydmyghed i ledelse kan altså medvirke til at skabe et bedre arbejdsmiljø, hvor medarbejderne gider være, og hvor de oplever, at de trives og udfordres fagligt.Denne antologi tilbyder forskellige perspektiver på fænomenet ydmyghed i ledelse og inspiration til mulige handletiltag. Bogen henvender sig til ledere i den offentlige og den private sektor, ledere på enten diplomuddannelsen i ledelse, den offentlige lederuddannelse eller på masteruddannelse. Desuden vil bogen kunne anvendes på mellemlange eller lange videregående uddannelser, der beskæftiger sig med ledelse.Bogens bidragydere er Dion Rüsselbæk Hansen, Ole Fogh Kirkeby, Karsten Mellon (red.), Henry Mintzberg, Lotte Elleberg Møller, Eva Pallesen, Sverre Raffnsøe, Edgar Schein, Peter Schein, Dorthe Staunæs, Cæcilie Orloff Søemod, Lea Meier Thode og Karl Tomm.Karsten Mellon (red.) er ph.d. og lektor ved Professionshøjskolen Absalon og derudover cand.mag. i pædagogik, master i organisationspsykologi (MPO) og diplom i ledelse. Han står bag udgivelserne Den kritiske leder (2017) og Den modige leder (2018), der kan ses som forløbere til denne bog.
- E-bog
- 313,95 kr.
-
- Radical Renewal Beyond Left, Right, and Center (16pt Large Print Edition)
277,95 kr. - Bog
- 277,95 kr.
-
292,95 - 293,95 kr. - Bog
- 292,95 kr.
-
318,95 kr. - Bog
- 318,95 kr.
-
253,95 kr. This landmark book by one of the worlds leading business thinkers is about managing, pure if not simple. It tackles the big questions managers everywhere face, such as:How is anyone supposed to think, let alone think ahead, in this frenetic job? Are leaders really more important than managers? Is email destroying management practice? Are managers the only ones who can, or should, manage? How are managers supposed to connect when the very nature of their job disconnects them from what they are managing? How can you manage it when you cant reliably measure it? MANAGING MAKES SENSE OF WHAT MIGHT BE THE WORLDS MOST IMORTANT JOB.
- Bog
- 253,95 kr.
-
- Fuhrung Und Organisation Mythos Und Realitat
1.037,95 kr. Unsere Organisationswelt Unsere Gesellschaft ist, zum Guten oder zum Schlechten, eine Gesellschaft von Organi sationen geworden. Wir werden in Organisationen geboren, in ihnen erzogen, so daß wir später in ihnen arbeiten können. Gleichzeitig helfen und unterhalten uns die Organisatio nen. Sie regieren und schikanieren uns (manchmal gleichzeitig). Und am Ende werden wir von ihnen beigesetzt. Abgesehen von einer kleinen Gruppe von Wissenschaftlern, den "Organisationstheoretikern", die sie erforschen, und den Managern, die ein Interesse an fundierteren Einsichten in ihre Tätigkeit haben, verstehen jedoch nur wenige Menschen diese fremdartigen kollektiven Phänomene, die unser Alltagsleben so stark beeinflussen. Wenn jemand etwas über seine Psyche wissen will, muß er nur in einen Buchladen gehen, und eines von unzähligen Büchern herausgreifen, die sich damit beschäftigen, wie sein Geist, sein Körper oder sein Verhalten angeblich funktionieren. Wenn man aber seine Organisation verstehen will, dann muß man tatsächlich eine Universitätsbuchhand lung finden und sich dann durch das Dickicht einiger akademischer Lehrbücher kämp fen, wenn man sich nicht auf irgendein Textbuch verlassen will, das alles hübsch ordent lich - und wahrscheinlich zu einfach - zusammenfaßt.
- Bog
- 1.037,95 kr.
-
203,95 kr. "e;Henry Mintzberg's views are a breath of fresh air which can only encourage the good guys."e; The ObserverTied up in knots by KPIs? Confused by core competencies? Management doesnt have to be this way. In fact, it shouldnt be! One of today best-known and most controversial thinkers on management has joined forces with other leading business figures to provide a thought-provoking mix of writing on management. The cutting edge views depicted in this book are controversially the opposite of what is often held up as the truth in management. Management? Its Not What you Think! brings readers an unusual mix of perspectives to help stimulate more creative management thinking and more enjoyable, challenging and more productive ways to lead their teams. This is a book readers can dip into, a book they can savour, a book that wont fail to get them reflecting on what management really is
- Bog
- 203,95 kr.
-
188,95 kr. SWOTed by strategy models? Crunched by analysis? Strategy doesnt have to be this way.Strategy is really all about being different. Thinking about it shouldn't make you reach for the snooze button.Strategy Bites Back brings you a provocative, imaginative and surprising mix of perspectives to help stimulate more creative strategic thinking and more enjoyable strategy making. From voices as diverse as and Lucy Kellaway, Mao Tse Tung and Jack Welch, even Michael Porter and Gary Hamel, you can enjoy exploring the sharper side of strategy.Strategy as a Little Black Dress Forecasting: Whoops! Management and Magic Strategy and the Art of Seduction The Soft Underbelly of Hard Data Strategy as destiny Jack Welch on Planning The Seven Deadly Sins of Planning Strategy One Step at a Timeand many, many more. Why not have a good time reading a strategy book for a change?
- Bog
- 188,95 kr.