De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Henrik Holm

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Verdenskunst mellem to katastrofer
    af Kasper Monrad, Karina Lykke Grand, Gertrud Oelsner, mfl.
    363,95 kr.

    Katalog og bogværk udgivet i forbindelse med udstillingen Dansk Guldålder på Nationalmuseum Stockholm (28. februar – 21. juli 2019) og Dansk guldalder. Verdenskunst mellem to katastrofer på SMK (24. august- 8. december 2019) inkl. fuld værkfortegnelse. Værket består af 20 artikler forfattet af fremtrædende svenske og danske kunsthistoriker, der her fremlægger de senere års reviderede og kritiske forskning i en af de mest populære perioder i dansk kunst. Forskningen suppleres med viden og indsigter opstået i den redaktionelle og kuratoriske proces omkring både bog og udstilling i Stockholm og København. Således indledes bogen med en omfattende oversigtsartikel om perioden af Karina Lykke Grand (AU), hvor den traditionelle, mere idealiserende fortælling og de tematiseringer, man typiske præsenteres for (”Det nye borgerskab”, ”Kunstakademiet”, ”Familieliv” mm.) uddybes og udfordres af en række nye læsninger og perspektiver. De øvrige artikler i bogen behandler og uddyber de problemstillinger, hovedartiklen opridser, og naturligvis også de temaer, man præsenteres for i udstillingen. Periodens udstrækning bliver diskuteret, men også hidtil underbelyste emner i kunsthistorien som tidens kvindelige kunstnere, kolonialisme, resultater af den helt nye tekniske kunsthistorie, den demokratiske revolution, nationalisme vs. internationalisme, teknologi, skandinavismen og de danske kunstnere i Sverige. Ikke mindst er der fokus på de mange kunstnere, der har været skrevet ud af den vedtagne kanon, ikke af kvalitetsmæssige, men af dybest set real- eller identitetspolitiske årsager. Bogen har som udstillingen en art kronologisk-rumlig opbygning, så man følger kunstens faglige udvikling og geografiske bevægelser mellem 1800 og 1860. En udvikling som selvfølgelig ikke kan betragtes isoleret, som kunsthistorien nok har haft tilbøjelighed til, men skal forstås som tæt sammenvævet med en lang række samfundsmæssige forhold og forandringer. Derudover finder man et forord ved NM’s og SMK’s museumsdirektører, en kuratorisk introduktion til udstillings-samarbejdet samt et appendiks med værkfortegnelse, omfattende bibliografi og fyldige kunstnerbiografier over de udstillende kunstnere, Bogen er rigt illustreret med ca. 350 billeder og fotografier.****** ’Et mirakel af et katalog’ Berlingske***** ’Nuanceret og indsigtsfuldt’ Kristeligt Dagblad♥♥♥♥ ’De 278 værker er smukt gengivet’ Politiken

  • - En håndbog
    af Birgitte Anderberg, Cecilie Høgsbro Østergaard, Henrik Holm, mfl.
    88,95 kr.

    Håndbog til smeltende bogstaver og en svævende flyvemaskine Med udstillingen 'Efter stilheden – kunstens kvinder tager ordet' kaster SMK nyt lys over en række kvindelige kunstnere, der går i kødet på både fortidens og nutidens store politiske temaer. Glæd dig til alt fra smeltende bogstaver og monumentale vægtæpper til videoværker, installationer, malerier, grafik, lertavler og ikke mindst en svævende flyvemaskine, af kunstnerne Käthe Kollwitz, Hannah Höch, Hannah Ryggen, Nancy Spero, Paula Rego, Dea Trier Mørch, Kirsten Christensen, Ursula Reuter Christiansen, Kirsten Justesen, Lene Adler Petersen, Jenny Holzer, Mona Hatoum, Shirin Neshat, Pia Arke, Simone Aaberg Kærn, Jeannette Ehlers, La Vaughn Belle, og Tabita Rezaire. 50-året for RødstrømpebevægelsenUdgangspunktet for udstillingen er 50-året for Rødstrømpebevægelsen og 1970’ernes kampe for en mere fredelig, mere lige og mere fri verden. Herfra ser vi 50 år tilbage i tiden og 50 år frem for at vise, hvordan udvalgte kvindelige kunstnere både tidligere og i dag bruger kunsten til at udtrykke modstand og kritik.Denne håndbog guider dig gennem udstillingen. Undervejs ser vi på udvalgte værker, sådan som kunsthistorien forstår dem og som nutidige aktivister læser dem. Du kan selv tage del i samtalen bagerst i bogen.♥♥♥♥♥♥ “Fuldstændig forrygende udstilling på SMK” Politiken★★★★★ “En stærk og vedkommende udstilling”Jyllands-Posten

  • af Henrik Holm & Hanne Kolind Poulsen
    198,95 kr.

    Katalog til X-rummet

  • af Henrik Holm & Hanne Kolind Poulsen
    198,95 kr.

    Katalog til X-rummet

  • af Henrik Holm
    286,95 kr.

    Making Money in Forwarding provides a road map for how to be a successful forwarder, and make a great career in forwarding and logistics. It covers all aspects of what a freight planner must know, and do, in order to be successful.

  • - World-class art between disasters
    af Kasper Monrad, Karina Lykke Grand, Gertrud Oelsner, mfl.
    398,95 kr.

    The catalogue was published in connection with the exhibition The Danish Golden Age World-Class Art Between Disasters at The National at National Museum Stockholm (28th February - 21st July 2019) and the National Gallery of Denmark (24th August - 8th December 2019). The catalogue includes 20 articles by prominent Swedish and Danish art historians, who present the most recent academic research on one of the most popular eras in Danish art history. The research is supplemented with knowledge and insight gained in the editorial and curatorial process of both the book and the exhibition in Stockholm and Copenhagen. Thus, the book is introduced by a comprehensive overview article about the period by Karina Lykke Grand (University of Aarhus), which elaborates on the traditional, more idealised, narrative and the thematics that are typically presented in connection to the Danish Golden Age. Family life, citizenship, the Danish Art Academy, etc. are elaborated and challenged by various new readings and perspectives. How far the Danish Golden Age stretches is discussed, as well as, more undiscussed topics in art history, such as the female artists of the Danish Golden Age, colonialism the results of the new technical art history, the democratic revolution, nationalism versus internationalism, technology, Scandinavianism and Danish artists in Sweden. In addition, the catalogue focuses on the many artists who have been written out of the approved canon, not for lack of quality, but for reasons of realpolitik or identity politics. The catalogue, as well as the exhibition, has a chronological-spacial set up so that we follow the technical development and geographic movement between 1800 and 1860. This development can of course not be considered isolated, like art history has been inclined to do, but must be understood as closely interwoven with a wide range of societal conditions and changes. The catalogue is richly illustrated with approximately 350 paintings and photographies