De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Helle Meibom Færgemann

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lene Tortzen Bager, Micki Sonne Kaa Sunesen, Sarah Robinson, mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:Lederens betydning for professionelles læringsudbytteAf Micki Sonne Kaa SunesenI denne artikel argumenteres der for, at ledelsesdimensionen i kompetenceudviklingsforløb har væsentlig betydning for, hvilket læringsudbytte de professionelle får med sig. Artiklen kommer med fire bud på relevante lederfærdigheder, den moderne leder skal besidde, når han/ hun skal lede kompetenceudviklingsforløb.3 i en: Læring, ledelse og organisationsudviklingAf Lene Tortzen Bager, Helle Meibom Færgemann, Rikke Møller Johannesen, Sarah Robinson, Julie Skaar og Rune Overvad Skibelund SchouMed udgangspunkt i efteruddannelsen E3U som et bud på læreres kvalificering til fremtiden beskriver denne artikel, hvordan ledelsesopgaverne vil forandre sig for at understøtte læring for fremtiden. Artiklen viser, hvordan arbejdet med læreres entreprenørielle kompetencer kan være en bottom-up strategi i forhold til udvikling af læring, ledelse og organisation som helhed.Hjørring Kommune: Fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaberAf Peter Larsen og Michael AhrentzArtiklen omhandler Hjørring Kommunes arbejde med fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber og beskriver, hvordan kommunen har arbejdet med at udvikle dette fælles sprog med et blik på de professionelles kerneydelse – læringsledelse. Der gives et perspektiv på, hvordan læringsledelse kan varetages i professionelle læringsfællesskaber, og hvordan man kan bedrive fair læringsledelse.Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikationAf Charlotte Agerby Schulz og Elisa Nadire CaeliHvordan kan man undervise i digital fabrikation som en eksplorativ og åben proces i en læringsmålsorienteret skole? I denne artikel diskuteres det, hvordan undervisning i kreativ problemløsning og teknologisk mestring kan understøttes af refleksion med progression og dybdelæring. Udgangspunktet er FabLab Schools og nogle af de udfordringer, der opstår, når FabLab-forløb skal integreres i den aktuelle skolekontekst.