De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Helle Hvass

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Red din opgaveskrivning
    af Helle Hvass & Stine Heger
    248,95 kr.

    Har du nogensinde oplevet at være på dybt vand i en skriveproces? Godt. Så er du ligesom de fleste andre studerende før dig. Og det eneste, der hjælper, når det er svært at skrive, det er at skrive (og skrive). Uanset hvor længe du træder vande (tænker, læser, overspringshandler), vil du ikke komme fremad, med mindre du skriver! Derfor skal du ikke bare læse bogen her, du skal også skrive i den. Det kan nemlig få dig i gang og videre med din opgaveskrivning. Vi siger ikke, at det er let at skrive. Men vi siger, at vi hjælper dig, så du ikke drukner i processen. Bogens råd og øvelser bygger på akademisk skrivevejledning af mere end 1.000 studerende, deres spørgsmål og vores svar. Brug bogen som forberedelse til opgaveskrivning og løbende, imens du er i gang med at skrive en opgave. De forskellige dele af bogen hjælper dig igennem skriveprocessens faser og sætter dig i gang med konkrete forslag til, hvad og hvordan du skal skrive.

  • - og andre mundtlige eksamensformer med skriftligt materiale
    af Peter Stray Jørgensen & Helle Hvass
    58,95 - 108,95 kr.

    Hæftet giver konkrete råd og vejledning for den type eksamener, der er en kombination af mundtligt og skriftligt, fx:synopsiseksamenermundtlig fremstilling af materiale, fx tekster, reklamer, statistiske data, projekter, undervisningsmaterialeforsvar for hele opgaver og specialerHæftet rummer forslag til udformningen af den skriftlige del og det mundtlige oplæg samt til at få en hensigtsmæssig dialog efterfølgende. Der er mange instruktive oversigter og kommenterede eksempler fra forskellige fag. Desuden er der råd om gruppeeksamen.

  • af Helle Hvass
    194,55 kr.

    Retorik - at lære mundtlig formidling er en grundbog i retorik, der giver læreren og den lærerstuderende indsigt i retorikken og redskaber til at undervise elever i retoriske formidlingsformer. Bogen belyser, hvordan man forbereder og fremfører forskellige typer mundtlig formidling. Desuden gennemgåes stemmeorganerne og stemmens fejlfunktioner.

  • af Helle Hvass
    148,95 kr.

    Retorik - at lære mundtlig formidling er en grundbog i retorik, der giver grundskole lærere og lærerstuderende indsigt i retorikken og redskaber til at undervise elever i retoriske formidlingsformer. Bogen belyser, hvordan man forbereder og fremfører forskellige typer mundtlig formidling. Desuden gennemgåes stemmeorganerne og stemmens fejlfunktioner.

  • Spar 12%
    - En grundbog
    af Anne Holmen, Nikolaj Frydensbjerg Elf, Morten Ziethen, mfl.
    543,95 kr.

    Bogen præsenterer en opdateret og sammenhængende forståelse af læring, fag, undervisning og organisation på det gymnasiale område.Bogens forfattere inddrager de seneste års omfattende empiriske forskning inden for det gymnasiale felt. De kombinerer teori og praksis og giver en række forskellige bud på, hvad god gymnasial pædagogik er, og hvordan pædagogik er en del af skolens samlede aktiviteter.Gymnasiepædagogik giver et overblik over centrale almendidaktiske, fagdidaktiske og organisatoriske problemstillinger og tilbyder dermed de gymnasiale undervisere og ledere et solidt grundlag for en reflekteret pædagogisk praksis og ledelse.Gymnasiepædagogik henvender sig primært til nye lærere i gymnasiet og er også en brugsbog for de erfarne lærere. Den kan endvidere anvendes i forbindelse med fagligt og pædagogisk udviklingsarbejde samt give stof til pædagogiske diskussioner blandt undervisere og ledere. Bogen kan også indgå i studier og projekter på videregående uddannelser.Bogen er redigeret af Jens Dolin, Gitte Holten Ingerslev og Hanne Sparholt Jørgensen.

  • - et problem vi skal løse i fællesskab
    af Helle Hvass
    68,95 - 218,95 kr.

    Denne antologi har som mål at give bud på, hvordan vi kan forebygge eksamensangst, og hvordan vi kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Antologien giver svar på spørgsmål som: - Hvad er eksamensangst? - Hvad kendetegner den eksamensangstes tanker og handlemåder? - Hvorfor får studerende eksamensangst? - Hvordan kommer eksamensangst til udtryk? - Hvad kan man gøre for at forebygge og/eller håndtere eksamensangst? - Hvordan kan man tale med studerende om eksamensangst? Antologien giver faglige indsigter i feltet eksamensangst og handleanvisninger, der gør det muligt for målgruppen at komme fra faglig indsigt til handling over for studerende. Målgruppen er undervisere, studievejledere, studenterrådgivere, uddannelsesrådgivere, mentorer, eksaminatorer, opgavevejledere, censorer og andre på mellemlange og lange videregående uddannelser, som skal hjælpe studerende, der har eksamensangst.

  • - Fra forskning til praksis
    af Helle Merete Nordentoft, Helle Hvass & Kristina Mariager-Anderson
    98,95 - 164,50 kr.

    Engang fik alle studerende på universiteterne individuel vejledning. Men det seneste årti har politikere gennemført reformer for at undgå, at studerende bliver forsinkede med studierne. Derfor er kollektiv vejledning kommet på dagsordenen. Samtidig er kravet til både universiteter og studerende, at kvaliteten af uddannelse ikke må forringes. Derfor er der behov for konkrete værktøjer, så studerende kan blive vejledt i større grupper i stedet for enkeltvist. Kollektiv Akademisk Vejledning. Fra forskning til praksis fortæller, hvordan vejledere kan skabe et fagligt og socialt vejledningsrum, som gør de studerendes forskellighed til drivkraft i læringsprocessen. Bogen henvender sig til undervisere, som er i gang med at vejlede kollektivt – eller har lyst til det. Den er baseret på de seks forfatteres erfaringer og forskning på Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet. Kollektiv vejledning er præget af mange idealer, men også daglige udfordringer. Bogen viser, hvordan vejledere kan håndtere udfordringerne og styrke kvaliteten af kollektiv vejledning. Den indeholder et inspirationskatalog med eksempler og øvelser, som vejlederen kan bruge for at skabe gode rammer for studerendes deltagelse og læring.