Bøger af Helen Schultz
-
- Grundbog i sygepleje
828,95 kr. Klinik er en grundbog i sygepleje. Bogen er en introduktion til udøvelsen af klinisk sygepleje, og målet er, at sygeplejestuderende får et godt grundlag for at arbejde systematisk, vidensbaseret og situationsbestemt med centrale problemstillinger inden for sygeplejen. Bogen er målrettet til professionsbachelorniveau, især i forhold til emneudvalg, niveau, formelle krav og læringsudbytte på det første studieår. Men bogen kan passende bruges i hele grunduddannelsen, bl.a. som reference i opgaver og til opslag om specifikke emner. Klinik er en del af serie på tre grundbøger, hvor der samlet er fokus på, at den studerende understøttes i en kritisk, analytisk tilgang til stoffet, og at den studerende får indsigt i de sammenhænge, hvor sygepleje læres og udøves. I bogen er trykt en individuel e-nøgle, der giver adgang til i-bogsversionen af den trykte bog. I-bogen indeholder videoer, quiz og andre ekstramaterialer. Alle kapitler i bogen er fagfælledømt af eksperter med specialviden.
- Bog
- 828,95 kr.
-
198,95 - 224,94 kr. Bogen henvender sig til vejledere af fagprofessionelle i et videreuddannelsesforløb eller de der skal introducere fagprofessionelle til et nyt job. Bogen tager udgangspunkt i situationer fra praksis, som ofte vanskeliggør vejlederens rolle, og giver derefter anvisninger til konkrete handlemuligheder. Med baggrund i aktuel teori om læring og vejledning, giver bogen desuden anledning til overordnede overvejelser, som vejlederne med held kan anvende gennem den fagprofessionelles læreproces.Forfatterne: Christine Bagger, sygeplejerske, cand.pæd.pæd., har en toårig suppleringsuddannelse i Oplysningens Kultur og er ansat som udviklingssygeplejerske på Odense Universitetshospital. Helen Schultz, sygeplejerske, cand.cur., har en diplomuddannelse i pædagogisk psykologi og en toårig uddannelse som sundhedsfaglig supervisor. Er ansat som udviklingssygeplejerske på Odense Universitetshospital og har flere års erfaring med supervision, både for basissygeplejersker og for mellemledere. Begge forfattere har stor erfaring med vejledning af fagprofessionelle i et videreuddannelsesforløb, med nyansatte postgraudate medarbejdere og med problemstillinger der knytter sig til, når vejledere skal vejlede fagprofessionelle.