De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Heino Rasmussen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Janne Østergaard Hagelquist & Heino Rasmussen
    398,95 kr.

  • Spar 10%
    af Malene Ringvad, Lone Algot Jeppesen, Janne Østergaard Hagelquist, mfl.
    350,95 kr.

    Denne bog beskæftiger sig med begrebet mentalisering i organisationer, der har fokus på socialt arbejde. Den er en indføring i, hvordan man kan integrere mentalisering i sociale organisationer og dermed skabe optimale rammer om kultur, struktur og ledelse. Forfatterne viser i bogen, hvordan mentalisering kan anvendes i grupper og team, i eget ledelsesarbejde og i designet af den mentaliserende organisation.Læseren føres igennem teorien med hjælp fra en række relevante cases, der er skrevet af fagfolk og praktikere, som har opnået gode resultater med at anvende mentalisering i sociale organisationer.Mentalisering i organisationen henvender sig til ledere, medarbejdere og konsulenter i døgninstitutioner, kommunale familieafdelinger og socialforvaltninger, NGO’er og skoletilbud for udsatte børn og unge. Heino Rasmussen arbejder med uddannelse, supervision og projekter om ledelse og mentalisering i sociale organisatio­ner i uddannelsesvirksomheden Center for Mentalisering.Janne Østergaard Hagelquist er autoriseret psykolog og specialist i bør­nepsykologi og supervision og arbejder som leder af Center for Mentalisering med fokus på udbredelse af mentaliseringsbegrebet. Hun er også forfatter til Mentaliseringsguiden (2015), Mentalisering i pædagogik og terapi (2014) og Mentalisering i mødet med udsatte børn (2012).

  • af Janne Østergaard Hagelquist & Heino Rasmussen
    323,95 kr.

    Med denne bog ønsker forfatterne at støtte og give viden til ledere, der arbejder inden for det socialfaglige område. Bogen har fokus på mentaliseringsbegrebets udvikling og relevans i ledelse og samarbejde, og teorien gøres anvendelig gennem eksempler og cases fra den socialfaglige praksis. Ved hjælp af modeller fra mentaliseringsteorien viser forfatterne, hvordan vores erfaringer og biologi rammesætter vores adfærd og vores evne til mentalisering. Modellerne kan bruges til at udvikle og arbejde med sig selv i relations- og ledelsessammenhæng.Bogen viser, hvordan man med mentalisering kan opnå følgeskab og tillid fra medarbejdere og samarbejdspartnere. Centrale udfordringer i arbejdslivet som bl.a. konflikter, arbejdsmiljø og stress ses i et mentaliseringsperspektiv, og bogen giver konkrete ideer til, hvordan disse udfordringer kan håndteres.Mentalisering i ledelse og samarbejde henvender sig til beslutningstagere, ledere, koordinatorer, HR-partnere, konsulenter, udviklingspersoner og medarbejdere, der har lyst til at stifte nærmere bekendtskab med mentaliseringsteorien og herigennem få mulighed for bedre at forstå sig selv og andre i et organisationsperspektiv. Heino Rasmussen, EMBA, er medejer af uddannelsesvirksomheden Center for Mentalisering, hvor han arbejder med uddannelse, supervision og projekter omkring ledelse og mentalisering i socialfaglige organisationer. Han er medforfatter til Mentalisering i familien (2017) og Mentalisering i organisationen (2016).Janne Østergaard Hagelquist er autoriseret psykolog, specialist i børnepsykologi og supervision og medejer af Center for Mentalisering. Her arbejder hun med udbredelse af mentaliseringsbegrebet. Hun er forfatter til Mentalisering i familien (2017), Mentalisering i organisationen (2016), Mentaliseringsguiden (2015), Mentalisering i pædagogik og terapi (2014) og Mentalisering i mødet med udsatte børn (2012).

  • af Stig Broström, Henning Salling Olesen, Steen Visholm, mfl.
    288,95 kr.

    Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og 'ikke-læring'.Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag.Antologiens første ni artikler er skrevet af henholdsvis professorer fra universiteter, lektorer fra professionshøjskoler (UC'ere) og praktiserende psykologer. Desuden bidrager en norsk postdoc som medforfatter på en artikel. Den sidste og tiende artikel er et eksklusivt bidrag fra den anerkendte tyske biografiforsker og professor Peter Alheit.