De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Hallvard Håstein

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Claus Holm, Claus Madsen, Hallvard Håstein, mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Kend jeres virkning - Interview med John HattieAf Claus HolmDet er med stolthed, at Skolen i Morgen kan bringe dette interview med en af uddannelsesområdets vigtigste stemmer r: den newzealandske professor John Hattie, som er manden bag verdens mest omfattende undersøgelse af, hvadder virker i undervisningen.John Hatties feedbackmodel som kommunikativ læringsgenerator i skolenAf Kirsten Hyldahl PedersenI denne artikel præsenteres en hjørnesten i John Hatties forskning: feedbackmodellen. Effektiv feedback er en af de væsentligste måder, hvorpåelever kan bevidstgøres om deres egen læring – og den bevidste, synlige læring er samtidig en af de vigtigste veje til at øge læringen.Visualisering som kommunikationsværktøjAf Marianne UbbeHvad har gråt teaterkulissepapir og farvestrålende tuscher at gøre med moderne skoleledelse? Artiklens forfatter argumenterer for at bruge konkret visualisering som led i kommunikationen ledelse og medarbejdere imellem. Også når det er den vanskelige samtale, der skal tages.SMTTE-modellen: en struktur for pedagogisk oppmerksomhetAf Hallvard HåsteinArtiklens forfatter er udvikler af den kendte SMTTE-model, som er et af de mest anvendte kommunikations- og udviklingsredskaber herhjemme. Artiklen redegør for SMTTE-modellens baggrund og anvendelse, samtidig medat modellen sættes ind i et skoleledelsesmæssigt perspektiv. Udfordringer i kommunikationen – om at mestre meningAf Claus MadsenGå altid tilbage til en fuser! Denne artikel argumenterer for, at man som leder skal kigge nærmere på de kommunikationssituationer, der ikke fungerer. Vi kan lære meget af at metakommunikere og metareflektere – altså at gå tilbagetil en samtalemæssig ’fuser’ for at blive klogere på, hvad det var, der skete. Den anerkendende samtale mellem leder og medarbejderAf Birte HjortdalArtiklen stiller spørgsmålstegn ved, om et af tidens mantraer ”den anerkendende samtale” overhovedet kan forenes med det asymmetriskemagtforhold, som er et vilkår i relationen mellem leder og medarbejder. Artiklens forfatter er både skoleleder og eksamineret familieterapeut og trækker på viden fra begge områder i denne artikel.