Bøger af Gitte Wichmann-Hansen
-
263,95 kr. Vejledning af læger under uddannelse fokuserer på den læring, der sker i den kliniske dagligdag, og viser, hvordan yngre læger og deres vejledere kan opnå bedre udbytte af både de formelle samtaler og af den kliniske vejledning. Baggrunden for bogenDet sundhedsvæsen, som lægeuddannelsen foregår i, har undergået store ændringer de seneste år. Læringstiden er blevet kortere, mens kravene til yngre lægers kompetencer er blevet mere omfattende. Bogen anskueliggør, hvordan vejledning – gennem en mere synlig, prioriteret og integreret plads i det daglige kliniske arbejde – kan udnytte potentialet for at forbedre yngre lægers uddannelse og dermed patientbehandlingen. Bogens indholdVejledning af yngre læger behandler både de teoretiske perspektiver og den praktiske gennemførelse af vejledning af yngre læger. Teorien bliver hele tiden belyst med eksempler – cases og samtaler – hentet fra klinisk praksis. MålgruppeBogen kan bruges på alle niveauer af medicinsk uddannelse, men er primært rettet mod de læger, der underviser yngre kolleger i den lægelige videreuddannelse.
- Bog
- 263,95 kr.
-
- af specialer, bacheloropgaver og projekter
63,95 kr. God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog, der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner. For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer- Studerendes selvstændighed- Vejlederens stilladsering af processer og produkter- Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur- Feedback og bedømmelse- Vejledning på proces og produkt- Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning- Den gode vejledningssamtale og den svære- Vejledningsrelationer- Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.
- Bog
- 63,95 kr.
-
- - af specialer, bacheloropgaver og projekter
248,95 kr. God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner.For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer - Studerendes selvstændighed - Vejlederens stilladsering af processer og produkter - Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur - Feedback og bedømmelse - Vejledning på proces og produkt - Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning - Den gode vejledningssamtale og den svære - Vejledningsrelationer - Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.
- E-bog
- 248,95 kr.
-
24,78 kr. Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker.Temaerne er:Innovation- og entrepreneurskabTværfaglighedSamarbejde med eksterne partnereStuderendes aktionsforskningInternationaliseringStudiearbejde mellem timerneTalentudviklingPh.d.-vejledningQuiz og digitale opgaverCoursera-kursusFlipped classroomPædagogisk studiereformKursusudviklingEksamensudvikling"Scholarship of teaching and learning"Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.
- E-bog
- 24,78 kr.
-
48,95 kr. God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik.Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring.Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament.Bogens hovedafsnit:- Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner- Gennemførelse af selve undervisningen- Vejledning- Eksamen og evaluering- Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog.Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
- E-bog
- 48,95 kr.
-
48,95 kr. University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik
- E-bog
- 48,95 kr.