Bøger af Flemming B. Olsen
-
359,95 - 547,95 kr. Sundhedsfremme og bevægelse er en praksisnær bog til pædagoguddannelsen. I bogens kapitler kommer forfatterne rundt om emner som:Kulturelle perspektiver på sundhedForskellige begreber om sundhed og sygdomPædagogiske rutinerKøn og seksualitetHygiejneIdræt og bevægelseFørstehjælp og forebyggelseForfatterne er Bo Birk Nielsen, Ina Munch, Bjarne Bruun Jensen, Suzanne Krogh, Søren Smidt, Kirsten Kortbek, Justin Bruce Karlson, Helle Kildevang, Eva Rose Rechnagel, Vici Daphne Händel, Nanett Borre, Henning Emanuel Berg og Vibeke Stage. De er alle ansat ved danske professionshøjskoler eller har mangeårig praktisk erfaring med sundhed og bevægelse.
-
- En grundbog
557,95 kr. Bogen præsenterer en opdateret og sammenhængende forståelse af læring, fag, undervisning og organisation på det gymnasiale område.Bogens forfattere inddrager de seneste års omfattende empiriske forskning inden for det gymnasiale felt. De kombinerer teori og praksis og giver en række forskellige bud på, hvad god gymnasial pædagogik er, og hvordan pædagogik er en del af skolens samlede aktiviteter.Gymnasiepædagogik giver et overblik over centrale almendidaktiske, fagdidaktiske og organisatoriske problemstillinger og tilbyder dermed de gymnasiale undervisere og ledere et solidt grundlag for en reflekteret pædagogisk praksis og ledelse.Gymnasiepædagogik henvender sig primært til nye lærere i gymnasiet og er også en brugsbog for de erfarne lærere. Den kan endvidere anvendes i forbindelse med fagligt og pædagogisk udviklingsarbejde samt give stof til pædagogiske diskussioner blandt undervisere og ledere. Bogen kan også indgå i studier og projekter på videregående uddannelser.Bogen er redigeret af Jens Dolin, Gitte Holten Ingerslev og Hanne Sparholt Jørgensen.
- Bog
- 557,95 kr.
-
153,95 kr. Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Om hjemmearbejdeAf John HattieHer præsenteres et uddrag af John Hatties resultater omkring effekten af hjemmearbejde på elevens læringsudbytte – og effekten er ikke stor.Hvad betyder lektielæsning for elevers faglige præstationer?Af Ida Gran AndersenArtiklen præsenterer, hvad vi ved om lektiernes betydning for elevernes læringsudbytte. Den peger samtidig på udfordringerne i at søge og få sikker viden om lektiernes betydning, da der er et utal af andre faktorer, både i skolen og uden for, som påvirker elevernes faglige præstationer.Hvordan sikrer vi, at lektier giver fuldt udbytte?Af Adam Valeur HansenUd fra en definition af formålet med lektier diskuterer forfatteren i denne artikel lektier i relation til differentiering, variation i metode, mål og feedback, elevens selvledelseskompetence og forældresamarbejdet.Lektier eller ej?Af Flemming B. OlsenI denne artikel indkredser forfatteren de centrale argumenter for og imod lektier og den lektieintegrerede undervisning. Han konkluderer desuden, at skoleledelsen spiller en vigtig rolle i at skabe rum for den didaktiske udvikling, der skal til, for at en lektieintegreret undervisning kan lykkes.LektiecaféerAf Lars QvortrupEn knivskarp analyse af, hvordan lektiecaféer blev et ideologisk symbol i den politiske debat omkring folkeskolereformen.
- E-bog
- 153,95 kr.
-
- – grundfaglighed på pædagoguddannelsen
547,95 kr. Pædagogiske miljøer og aktiviteter indeholder ni kapitler, der fokuserer på de centrale videns- og færdighedsmål, som danner udgangspunkt for det samlede pædagogiske arbejdsområde.Kapitlerne går i dybden med, hvordan sociologien, psykologien, kulturforskningen og videnskabsteorien ser på området, og hvordan disse perspektiver kan bidrage til og udvide forståelsen af pædagogisk arbejde.Bogens bidragydere er Kaj Storgaard Jensen, Helle Kildevang, Jonas Svane, Justin Bruce Karlson, Kirsten Kortbek, Herdis Toft, Vibe Larsen, Ophelia Achton, Kristine Karlshøj, Karoline Søgaard, Maria Neumann Larsen, Birgitte Højberg og Thomas Klostergaard Andersen.
- E-bog
- 547,95 kr.
-
- – grundfaglighed på pædagoguddannelsen
547,95 kr. Profession og samfund består af ti kapitler, der fokuserer på hvert deres aspekt af professionens samfundsmæssige og historiske kontekst samt de aktuelle vilkår.Kapitlerne gennemgår blandt andet den danske velfærdshistorie og den udvikling, der er sket inden for uddannelsen til og arbejdet som pædagog, og læseren får dermed en grundig indføring i professionen før og nu.Bogens bidragydere er Bent Greve, Karsten Tuft, Birgit Kirkebæk, Nils Falk Hansen, Kaj Storgaard Jensen, Anne Skov, Ditte Sørensen, Søren Smidt, Suzanne Krogh, Kirsten Kortbek, Mathilde Sederberg, Anne Bahrenscheer, Jill Mehlbye, Gert Bonde Nielsen, Gitte Lyng Rasmussen, Birgitte Højberg og Thomas Klostergaard Andersen.
- E-bog
- 547,95 kr.