De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Ditte Vejby Schou

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Rasmus Fink Lorentzen, Marie Bloch Jespersen, Pernille Hargbøl Madsen, mfl.
    278,95 kr.

    Er du interesseret i teknologiforståelse? I denne bog får du konkrete forslag til, hvordan du kan undervise i teknologiforståelse. Bogen henvender sig til studerende på læreruddannelsen og efter- og videreuddannelse. Bogens formål er at konkretisere, hvordan teknologiforståelse og dansk kan give elever mod på og lyst til at være kritiske brugere og medskabere af en digitaliseret verden. Bogen indeholder en ny fagdidaktisk ramme – laboratoriedidaktik. Derfor er bogen inddelt i fem laboratorier, som alle indeholder konkrete bud på, hvordan man kan inkludere teknologiforståelse i danskundervisningen i folkeskolen.  Kommunikation og sociale medier Tegn og data Chatbotter og pragmatik Tænd for teksterne Spil teksterne

  • af Jørgen Bærenholdt, Marianne Hald, Maria Møller, mfl.
    298,95 kr.

    Traditionelt foregår undervisning i et klasselokale. Udeskole bryder med denne tankegang, da dele af undervisningen flyttes ud i nærmiljøet, så eleverne lærer i en dynamisk vekselvirkning mellem undervisning ude og inde. Gennem bevægelse, krop og sanser får eleverne personlige og konkrete erfaringer i arbejdet med fagenes mål og indhold.Udeskole i teori og praksis præsenterer en teoretisk begrundelse for udeskoleundervisning og introducerer en udeskoledidaktik, der kan bruges i alle skolens fag og i specialpædagogikken.Bogens første del er en teoretisk redegørelse for udeskoleundervisningens grundlag, og denne del afsluttes med en didaktisk model, der kan bruges til at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning i udeskole. I anden del får læseren konkrete bud på, hvordan udeskole kan gennemføres i praksis. Gennem casebeskrivelser af undervisning gennemført i samarbejde med danske folkeskoler beskrives udeskoleundervisning i udvalgte skolefag. Tredje del er ligeledes casebeskrivelser af praksis, men denne del har fokus på elever med særlige undervisningsbehov. Fjerde og sidste del inddrager andre aspekter af udeskoleundervisning som bevægelse i skolen, sproglig udvikling, inddragelse af eksterne samarbejdspartnere (åben skole) og motivation.Udeskole i teori og praksis henvender sig primært til lærer- og pædagogstuderende samt undervisere på professionshøjskolerne. Men lærere, pædagoger og alle andre, der enten allerede praktiserer udeskole eller måtte have interesse i at arbejde med udeskole, kan sagtens læse med.'Bogen er et konkret anker for undervisere, der søger inspiration til at gennemføre udeskole på en reflekteret og underviserfaglig forsvarlig måde. Bogen vil derfor være til gavn for både undervisere og elever, hvis læring med ét får tilført flere innovative og på mange måder langt mere naturlige dimensioner, end den traditionelle katederundervisning typisk magter.' - Theresa Schilhab, ph.d., dr.pæd., lektor, DPU, Aarhus Universitet

  • af Jørgen Bærenholdt, Marianne Hald, Maria Møller, mfl.
    418,95 kr.

    Traditionelt foregår undervisning i et klasselokale. Udeskole bryder med denne tankegang, da dele af undervisningen flyttes ud i nærmiljøet, så eleverne lærer i en dynamisk vekselvirkning mellem undervisning ude og inde. Gennem bevægelse, krop og sanser får eleverne personlige og konkrete erfaringer i arbejdet med fagenes mål og indhold. Udeskole i teori og praksis præsenterer en teoretisk begrundelse for udeskoleundervisning og introducerer en udeskoledidaktik, der kan bruges i alle skolens fag og i specialpædagogikken. Bogens første del er en teoretisk redegørelse for udeskoleundervisningens grundlag, og denne del afsluttes med en didaktisk model, der kan bruges til at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning i udeskole. I anden del får læseren konkrete bud på, hvordan udeskole kan gennemføres i praksis. Gennem casebeskrivelser af undervisning gennemført i samarbejde med danske folkeskoler beskrives udeskoleundervisning i udvalgte skolefag. Tredje del er ligeledes casebeskrivelser af praksis, men denne del har fokus på elever med særlige undervisningsbehov. Fjerde og sidste del inddrager andre aspekter af udeskoleundervisning som bevægelse i skolen, sproglig udvikling, inddragelse af eksterne samarbejdspartnere (åben skole) og motivation. Udeskole i teori og praksis henvender sig primært til lærer- og pædagogstuderende samt undervisere på professionshøjskolerne. Men lærere, pædagoger og alle andre, der enten allerede praktiserer udeskole eller måtte have interesse i at arbejde med udeskole, kan sagtens læse med. 'Bogen er et konkret anker for undervisere, der søger inspiration til at gennemføre udeskole på en reflekteret og underviserfaglig forsvarlig måde. Bogen vil derfor være til gavn for både undervisere og elever, hvis læring med ét får tilført flere innovative og på mange måder langt mere naturlige dimensioner, end den traditionelle katederundervisning typisk magter.' - Theresa Schilhab, ph.d., dr.pæd., lektor, DPU, Aarhus Universitet