De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Ditte Boeg Thomsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år
    af Laila Kjærbæk & Ditte Boeg Thomsen
    485,95 kr.

    Børns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos børn i alderen 0-6 år. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og pædagogik giver bogen en samlet indføring i børns sprogtilegnelse og præsenterer børns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling.Bogen giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser, hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis.Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering.Børns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog på pædagog­uddannelsen og de pædagogiske diplomuddannelser Logopædi (talepædagog), Børns sprog og Dansk som andetsprog og som indføring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende på Audiologopædi, Lingvistik, Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, Pædagogik samt Psykologi.Bogen er desuden et nyttigt redskab for pædagoger og andre, der arbejder med børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og børnehaveklasse.Forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.

  • - – sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år
    af Laila Kjærbæk & Ditte Boeg Thomsen
    732,95 kr.

    Børns sprogtilegnelse giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser, hvordan indsitgterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis.Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering.Forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syd­dansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse. Bidragsyderne er Laila Kjærbæk, Ditte Boeg Thomsen, Marit C. Clausen, Fabio Trecca, Mads Nielsen, Signe Klok Jensen, Bjarne Dammsbo, Annette Esbensen, Rikke Vang Christensen, Cecilia Brynskov, Holger Juul, Anna Steenberg Gellert og Kikki Førsteliin Andersen.