Bøger af Claus Holm Thomsen
-
218,95 kr. "Hun var stendød. Blod over hele hovedet. Så underlig bleg over hele kroppen. Som en ribbensteg i en køledisk. Hendes retarderede søn Dennis sad ved liget af sin mor. Han kaldte på hende, omfavnede hende. Han var smurt i blod, havde ikke noget tøj på. Der lå en hammer på gulvet. En stålhammer med blåt gummihåndtag.Langeland. Fattigdom, druk, voldtægt, indavl - og nu også mord. Der flyver ikke engle ud af helvede. Der findes børn, der hader deres forældre. Der findes børn, der slår deres mor ihjel med en hammer.Politiet er ikke i tvivl. Dennis er allerede dømt. Men journalist Rosa Rohde og hendes sommergæst, københavnerbohemen Marcel Hansen, er ikke overbevist og begynder deres egen efterforskning blandt Langelands kulturelite, luksusturister, adel og underklasse."
- Lydbog
- 218,95 kr.
-
153,95 kr. Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Fra udsat – til paratAf Per Schultz JørgensenParathed er et centralt begreb inden for uddannelsestænkningen. Men det overses ofte, at parathed er noget, man opnår i et socialt samspil med andre. Vægten ligger på sociale relationer, tilknytning, anerkendelse og den tro på sig selv, som man får i en gruppe af jævnaldrende, hvor man føler sig hjemme og accepteres. Dette er ofte vanskeligt for børn og unge, som ikke bliver bakket ophjemmefra. Kvalitetssikret tidlig indsats for udsatte børnAf Claus Holm ThomsenI de senere år er meget sket med hensyn til udvikling og udbredelse af psykologisk og pædagogisk viden om børnene og deres problemer. Personale har været på kurser og temadage i massevis, og det er fint. Men viden alene skaber ikke kvalificeret handling, hvis ikke de organisatoriske rammer er klare, og hvis ikke kommunale ledelser på alle niveauer følger systematisk op på, ombeskrevne procedurer følges.Det såkaldt ”svære” er ikke sværtAf Bodil BøgebjergRuds Vedby Skole blev fremhævet i EVArapporten ”Det gode skole-hjem-samarbejde med forældre i udsatte positioner - Erfaringer fra seks skoler med stærk praksis” (Danmarks Evalueringsinstitut 2012), fordi de i særlig grad har formået at skabe et godt samarbejde med forældre i socialt udsatte områder. I denne artikel fortæller skoleleder Bodil Bøgebjerg om skolens praksis påområdet. Er klasseledelse et manualiseret og konceptualiseret modefænomen?Af Peter AndersenI denne artikel sættes der spot på klasseledelsesbegrebet. Klasseledelse kan forstås på mange måder, men begrebet er så centralt, at det er nødvendigt, at vi er præcise i forhold til, hvad vi taler om, og hvilke begreber vi bruger. De forskellige betydninger har konsekvenser for den praktiske pædagogiske udførsel af klasseledelse.
- E-bog
- 153,95 kr.
-
128,95 kr. Det er måske det sværeste af det hele. At hade en jeg elsker, og at elske en jeg hader. Jeg får ikke lov til at være i fred i hverken had eller kærlighed. Peters forældre er skilt. Hans far er flyttet til udlandet, og Peter bor sammen med sin mor og sin nye stedfar. Stedfaren gør sit bedste for at være ven med Peter, men Peter er vred og frustreret, og han kan ikke holde ud at se en anden mand i sin fars sted.Da Peters far kommer på besøg fra udlandet, finder Peter ud af, at hans mor og stedfar ikke har fortalt ham hele historien om skilsmissen. Han føler, at de har holdt ham for nar, og da klassen skal lave en opsætning af Shakespeares teaterstykke Hamlet, planlægger han en raffineret hævn.Samtidig er klassens smukke pige, Louise, begyndt at vise interesse for ham – og det er svært at hade, når kærligheden står foran én med udstrakte arme.Claus Holm Thomsen (f. 1963) er cand. scient. pol. Han har bl.a. arbejdet som fabriksarbejder, embedsmand, seminarielærer, projektleder og selvstændig med formidlings- og udviklingsopgaver. Han har skrevet flere fagbøger og pjecer. Den største kunst er kærlighed er hans debut som skønlitterær forfatter.skilsmisse, kærlighed, had, hævn, drenge, forældre
- Lydbog
- 128,95 kr.