De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Cia Rinne

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Martin Glaz Serup, Morten Chemnitz, Jacques Jouet, mfl.
    165,95 kr.

    Poetiske rum / Espaces poétiques samler tekster af syv franske og to danske digtere. I redaktørernes indledning præsenteres forfatterne og deres bidrag samt bogens tilblivelse og ramme. Alle teksterne er skrevet på bestilling. De kan læses på fransk og dansk og ledsages af forfatterbiografier.Poetiske rum / Espaces poétiques est un recueil de textes écrits par sept poètes français et deux poètes danois. Dans leur présentation, les éditeurs situent les écrivains et leurs textes par rapport à l'idée du livre. Tous les textes sont des inédits. Ils sont accompagnés de leur traduction ainsi que de notices biographiques.

  • Spar 17%
    af Cia Rinne
    78,95 - 140,95 kr.

    Notes for soloists er en legesyg udforskning af ords lydlige og visuelle sammenhænge, af klichéer og talemåder, filosofiske refleksioner og ordlege. Finlandssvenske Cia Rinne væver engelsk, fransk, tysk, spansk og italiensk sammen i digte, der lader ord forskyde sig og mutere, så nye betydninger opstår. Notes for soloists er Cia Rinnes anden bog på Gyldendal. I 2017 udkom L’usage du mot.

  • af Cia Rinne
    228,95 kr.

    Die Texte, die in zaroum, notes for soloists und l'usage du mot gebündelt sind, gehören für mich zu einem Projekt mit Namen zaroum. Es sind kurze, minimalistische Texte, die hauptsächlich in englischer, deutscher und französischer Sprache entstehen oder mit den phonetischen Ähnlichkeiten und Sinnverschiebungen zwischen den Sprachen arbeiten. Ausgangspunkt ist häufig eine Idee, ein Wort oder ein Zitat, das gestaltet wird und im Vortrag dann einen Ton, Rhythmus oder sogar eine Melodie entwickelt. So dienen die beiden Sequenzen notes for soloists und l'usage du mot gleichermaßen als Partituren, während im ersten Band zaroum neben dem inhaltlichen vor allem visuelle Aspekte im Vordergrund stehen. Den Texten zugrunde liegt ein Misstrauen gegenüber Sprache an sich, die oft als scheinbar unfehlbares Instrument benutzt wird, obgleich sie doch Ergebnis langer, komplexer, aber auch recht zufälliger Prozesse ist und Gedanken und Formulierungen oft sprachspezifisch sind und sich in einer anderen Sprache nicht genauso ausdrücken ließen. Beim Komponieren versuche ich, auf das nötige Minimum zu reduzieren, um einen Gedanken oder eine Idee zu visualisieren; die Texte sind Resultat dieser stetigen Reduktion. - Cia RinneWir freuen uns, die zunächst in Finnland und Schweden erschienenen und seit geraumerZeit vergriffenen Bände zaroum und notes for soloists wieder zugänglich machen zu können, ergänzt um den neuen Teil l'usage du mot, und wünschen der hierzulande noch viel zu wenig bekannten Dichterin und Künstlerin Cia Rinne endlich auch im deutschen Sprachraum vehemente Resonanz.

  • - A symposium
    af Cia Rinne
    148,95 kr.

    Cia Rinne (f. 1973) er forfatter, digter og kunstner. Født i Göteborg, opvokset i Tyskland, bosat uden for Berlin. Hun er en stjerne på den internationale poesiscene og hendes oplæsninger gør et uudsletteligt indtryk. Trial and Eros er oprindelig skrevet til den Kongelige Opera i København, som et bestillingsværk under titlen: 'Liebestod – en Opera:tion' og står som et altomfavnende værk om kærlighedens kraft og det såkaldte Broken Heart-syndrome. Her foreligger bogudgaven.

  • af Cia Rinne
    78,95 kr.

    Finlandssvenske Cia Rinne (f. 1973), som bor i Berlin, er en international anerkendt lyriker, lyd- og performancekunstner, der også er international i sit litterære arbejde. Hun mestrer flere sprog, som hun fletter sammen i sin musikalske poesi. L’usage du mot (Brugen af ord) er en digtsamling, der på mestendels engelsk, fransk og tysk arbejder med sproget som materiale. Den viser, hvordan små variationer på lyd-, ord- og sætningsniveau kan skabe store og afgørende forskydninger i betydning – fra det nonsensagtigt spøjse og sjove til det smukke og katastrofale. Med enkle greb peger digtene med skepsis på den magt, der ligger i sprogets evne til at strukturere vores verden.