De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Christian Tang Lystbæk

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Christian Tang Lystbæk, Jørgen Rossini & Mads Vestergaard Olesen
    431,95 kr.

    Hvad er en organisation egentlig for noget, og hvordan fungerer den?Denne bog adskiller sig fra traditionelle bøger om organisations- og ledelsesteori ved, at den ikke har fokus på at give en generel indføring i organisationsteorien. I stedet vises, hvordan du kan analysere organisatoriske problemstillinger med udgangspunkt i organisationsteori. Dette valg er truffet for at give et overblik over nogle væsentlige mønstre og dynamikker i denne teori.Organisationsanalyse i teori og praksis er bygget op ud fra en overordnet tredeling, hvor del 1 handler om forudsætningerne for at lave en organisationsanalyse.Del 2 præsenterer udvalgte dele af organisationsteorien i form af 11 temaer. Der indledes med temaet relationer, da det udtrykker noget centralt om organisering af menneskelig aktivitet. Herefter er temaerne: ledelse, magt og beslutninger grupper, organisationskultur og struktur motivation, læring og ændringer i organisationer strategiDel 3 præsenterer en række situationer, der kendetegner ledelse. Her fortælles om problemstillinger og virkelige hændelser fra hverdagen. De er tænkt som cases til undervisning og refleksion.Sammen med bogen Metoder til organisationsanalyse – isen er usikker, som retter sig mod analysens teknikker og værktøjer, gives der et teoretisk fundament til forståelse af organisationer, organisering og ikke mindst til at ”læse” hændelser i det organisatoriske felt. Bøgerne udgør dermed en værktøjskasse til at foretage en grundig organisationsanalyse.Bogens målgruppe er studerende på organisationsfag ved mellemlange og videregående uddannelser.

  • af Karsten Schnack, Søren Smidt, Martin Bayer, mfl.
    386,95 kr.

    Pædagogik handler om opdragelse, uddannelse og undervisning og gennemsyrer derfor stort set hele vores hverdag. Pædagogik præger også i stigende grad en lang række fag og professioner og er genstand for megen forskning og mange politiske og kulturelle diskussioner. De udtryk, begreber, teorier og tankegange, der knytter sig til pædagogik, lever derfor en ofte omtumlet tilværelse mellem det hverdagsagtige og det videnskabelige, mere præcist beskrivende. Ny pædagogisk opslagsbog består af en lang række introducerende, perspektiverende og begrebsafklarende fremstillinger af aktuelle begreber, fænomener og tankegange i det pædagogiske univers. Bogen giver dermed indsigt i de forskellige begreber og stof til diskussion og eftertanke. Den leverer gennem sine opslag og sammenhængen mellem dem en række bud på, hvordan pædagogiske spørgsmål kan analyseres, reflekteres og foldes ud i en tid, der efterspørger stadig mere dokumentation og begrundelse for pædagogiske handlinger. Pædagogisk opslagsbog udkom første gang i 1978 og er siden blevet en klassiker i den pædagogiske verden, genoptrykt og revideret mange gange. Denne bog er en selvstændig, nyskrevet udgave ud fra den gamle bogs koncept. Bogens artikler er af forskellig længde og er forfattet af forskere og undervisere fra forskellige universiteter og professionshøjskoler. Bogen er velegnet til undervisningen på professionsuddannelserne og andre pædagogiske uddannelser samt til selvstændig brug af de studerende i forbindelse med fx opgaveskrivning.   Lone Bæk Brønsted, Christina Jørgensen og Martha Mottelson er alle undervisere på Professionshøjskolen UCC. Lars Jakob Muschinsky er tidligere rektor for Zahles Seminarium og nuværende udviklingskonsulent ved Professionshøjskolen UCC.

  • - en grundbog
    af Thorkil Molly-Søholm, Jane Blichmann, Sofia Manning, mfl.
    422,95 kr.

    I en tid hvor ”coaching” er på alles læber – og bruges i stadig flere sammenhænge – er dette en bog om coaching, som er andet og mere end ”endnu en praksisbog”. Bogen er en grundbog, der sætter coaching ind i et større perspektiv og en bredere sammenhæng. I bogen favnes coachingfeltet med fokus på tre centrale områder, og bogen består af 19 kapitler. De er overordnet inddelt med ni praksisorienterede artikler fordelt i delen ”Coaching i praksis – retninger og metoder” og ni mere teoriorienterede artikler i delene ”Perspektiver på coaching – refleksioner og forklaringsrammer” samt ”Effekter af coaching – dokumentation og vidnesbyrd”. Antologien afrundes af efterord, der perspektiverer coachingens muligheder og risici fremover. Bogens målgruppe er deltagere på private og universitære uddannelser i og om coaching, der har brug for bred lærebog. Virksomheder, som bruger coaching og arbejder på at implementere værktøjer, praksis og tænkning i arbejdsfunktionen. Foruden alle med interesse for (og undren over) coaching, der har brug for et overblik, en samfundsmæssig perspektivering og en større forståelse for, hvorfor coaching virker. Bogen er redigeret af Kim Gørtz, uddannet på Københavns Universitet (1997) i filosofi og psykologi. Har siden efteråret 2005 været tilknyttet Learning Lab Denmark og Nordea som erhvervs-Ph.d. Anette Prehn er erhvervssociolog og indehaver af where2next, der arbejder med lederudvikling. Uddannet coach fra ITS, London og ICF-certificeret coach (ACC).

  • - Isen er usikker
    af Christian Tang Lystbæk, Jørgen Rossini & Mads Vestergaard Olesen
    382,95 kr.

    Hvordan kan du analysere organisationer med udgangspunkt i organisationsteori?Metoder til organisationsanalyse går i dybden med dette spørgsmål og viser, hvilke værktøjer der især er velegnede til organisationsanalyse.Organisationsanalyse kan ses ud fra en overordnet tredeling, der afspejler følgende arbejdsprocesser:1. Hvad vil du?2. Hvad kan du?3. Hvad gør du?Første del, ”Hvad vil du?”, handler om de akademiske og tekniske krav til at skrive en opgave. Der er nogle formkrav, som kaldes for forudsætningerne, og der gøres rede for, hvordan en opgave kan struktureres.Anden del, ”Hvad kan du?”, forholder sig til det organisationsteoretiske grundlag, og det kan vi gøre med forskellige teoretiske udgangspunkter, her i form af tre analytiske forståelsesrammer, som vi har valgt at se ud fra og analysere i forhold til.Tredje del, "Hvad gør du?", tager de klassiske metodeværktøjer op til behandling. Hvis man skal kunne foretage en organisationsanalyse, skal håndværket skal være i orden. Derfor tages de klassiske metodeværktøjer op i denne del.I fjerde del tages 11 temaer fra organisationsteorien op, og gennem korte indføringer illustreres nogle centrale teoretiske aspekter. Behandlingen af hvert tema sigter mod et ”Hvordan gør du?”, når du vil lave en organisationsanalyse med afsæt i teori.Bogen er skrevet parallelt med Organisationsanalyse i teori og praksis, som giver et teoretisk fundament til forståelse af organisationer, organisering og ikke mindst hændelser i det organisatoriske felt, og bøgerne bliver dermed samlet set en værktøjskasse til at foretage en organisationsanalyse.Bogen er skrevet til studerende på mellemlange og videregående uddannelser, hvor organisationsanalyse er en del af pensum.

  • af Jens Jørgen Hansen, Linda Lundgaard Andersen, Christian Tang Lystbæk, mfl.
    268,95 kr.

    Biblioteksdidaktik gennemgår biblioteksfaglige genstandsfelter og teori om bibliotekets udvikling samt biblioteksdidaktik – både inden for digital dannelse og kulturel dannelse. Til hvert af bogens kapitler hører en række studieøvelser, der fra et meta-perspektiv sætter fokus på og træner læseren i biblioteksdidaktiske greb inden for den formidlende, den faciliterende og den vejledende tilgang til biblioteksdidaktik.Bogen er forfattet af undervisere fra bl.a. Københavns Universitet, Syddansk Universitet, Roskilde Universitet og Aarhus Universitet: Linda Lundgaard Andersen, Lennart Björneborn, Rune Eriksson, Helle Hygum Espersen, Jens Jørgen Hansen, Henrik Jochumsen, Cecilie Laskie, Christian Tang Lystbæk og Trine Schreiber.Biblioteksdidaktik henvender sig til studerende ved biblioteksuddannelserne og biblioteksformidlere på efteruddannelserne.

  • af Jørgen Gleerup, Steen Visholm, Kenneth J. Gergen, mfl.
    348,95 kr.

    'Glæd dig til bogen [...] Kapitlerne viser, hvordan noget kan og bør gøres anderledes, og de inspirerer til nye handlinger. Det må være essensen af en nyfortolkning af kritikbegrebet, som denne bog inspirerer til at udvikle.' - Professor Lene Tanggaard Det er sund fornuft at forholde sig kritisk til sig selv og til sine omgivelser. Der kan være brug for at gå nye veje, og det kan være nødvendigt at se egne og andres antagelser og handlinger efter i sømmene. At forholde sig refleksivt og kritisk - at kunne gå distancen i moderne ledelse - det er essensen ved den kritiske leder. Hensigten med denne antologis 11 artikler er at tilbyde ledere og andre interesserede i såvel private som offentlige virksomheder indblik i, hvordan man kan være en kritisk leder. De internationale og danske bidrag tilbyder en bred vifte af forståelser af det at være en kritisk leder. Artiklerne forholder sig kritisk til de klassiske ledelsesidealer og opfordrer i stedet til, at ledere og ledelse gribes langt mere refleksivt og kritisk an, end der måske har været tradition for. Målgruppen er ledere og derudover studerende på forskellige ledelsesuddannelser herunder diplom- og masteruddannelser i ledelse. Bogen er redigeret af Karsten Mellon, lektor ved University College Sjælland, ph.d.-stipendiat ved Roskilde Universitet og ekstern lektor ved Syddansk Universitet. Desuden har han en cand.mag. i pædagogik, en master i organisationspsykologi og en diplom i ledelse.