Bøger af Charlotte Andersen
-
- Elev & diagnose
425,95 kr. Inklusionsvejlederen 2 – elev og diagnose fokuserer på specialpædagogiske udfordringer i skolen. Det er ikke til at komme udenom, at nogle børn har særlige forudsætninger og behov, når det kommer til at deltage i skolens aktiviteter, og derfor er det ligeledes nødvendigt at rette fokus mod specialiserede problemfelter, hvilket denne antologi gør. Bogen behandler det, der specifikt kommer til udtryk hos enkelte elever, når de møder skolehverdagen, og kommer omkring emnerne elevperspektiver, udsatte børn, neuropædagogik, generelle læringsvanskeligheder, socio-emotionelle vanskeligheder, angst, ADHD, høretab, motoriske udfordringer, synstab, autisme og skriftsprogsvanskeligheder.Redaktør på bogen er psykolog, konsulent og foredragsholder Rasmus Alenkær, og kapitlerne er skrevet af: Rasmus Alenkær, Charlotte Andersen, Kirsten Bøgh, Ditte Dalum Christoffersen, Grethe Damon, Barbara Hoff Esbjørn, Sofia Esmann, Tine Basse Fisker, Hans Godske, Anne Haven, Lotte Hedegaard-Sørensen, Ingrid Leth, Camilla Lind Melskens, Vibeke Rødsgaard-Mathiesen, Mona Miche, Per E. Mortensen, Frank Spring, Heidi Honig Spring, Micki Sonne Kaa Sunesen og Torben Tikjøb.Elev og diagnose er den anden af i alt to bøger med titlen Inklusionsvejlederen. Antologien belyser genstandsfeltet “inklusion” ud fra den position, en intern vejleder/ressourceperson i skolens organisation kan have. Formålet har været at lave en lettilgængelig opslagsbog eller redskabskasse, i hvilken man som praktiker hurtigt kan finde viden og inspiration i forhold til et bestemt emne. Der er ikke nogen fremadskridende opbygning mellem kapitlerne, der derfor kan læses uafhængigt af hinanden. Det hele holdes dog sammen af bogens røde tråd: inklusionsvejlederens rolle og redskaber. Tilsammen giver de to bøger et godt og solidt samlet overblik over de (måske) vigtigste problemstillinger og løsningsmodeller, der relaterer sig til feltet “inklusion”. Målgruppen er studerende på de pædagogiske grund- og videreuddannelser, ressourcepersoner, psykologer, konsulenter, ledere, beslutningstagere og alle andre, der er interesseret i arbejdet med inklusion.
- Bog
- 425,95 kr.
-
- En genres anatomi
248,95 kr. Modefotografiet opstod som genre i sidste halvdel af 1800-tallet, tæt knyttet til opkomsten af den moderne storby. Frem for blot at fremvise tøj udviklede modefotografiet hurtigt sit eget selvbevidste sprog, som op gennem det 20. århundrede har indgået i en løbende dialog med billedkunstens skiftende retninger, heriblandt piktorialismen, surrealismen og snapshot-realismen.Charlotte Andersen (1963-2004) undersøger i Modefotografi: En genres anatomi, hvordan modefotografiet balancerer mellem den kommercielle produktfremvisning og et selvstændigt æstetisk udtryk, der i stadig højere grad opnår kunststatus. Ud over den kunstteoretiske og stilhistoriske belysning af modefotografiet analyserer forfatteren den markante udvikling i de senere års modefotografi, hvor det traditionelle glansbillede møder det rå, grimme og perverterede. Undervejs inddrages aktuelle værker af en række mode- og kunstfotografer, blandt andre Mario Testino, Tracey Emin og Nan Goldin. Med Modefotografi: En genres anatomi inddrages modefotografiet i en kunstteoretisk diskussion, og genren placeres for første gang i det store forskningsfelt, som visuel kultur udgør i dag. Bogen henvender sig bredt til universitetsforskere og studerende inden for områder som kunst, fotografi, mode, reklame, design og kønsforskning.Charlotte Andersen, f. 1963. Cand.mag., ph.d. Fungerede inden sin død i 2004 som forskningsadjunkt ved Afdeling for Æstetik og Kultur, Institut for Æstetiske Fag, Aarhus Universitet. Foruden nærværende bog har hun bl.a. publiceret Moden under huden, Passepartout 21 (2003).
- Bog
- 248,95 kr.
-
- En metodehåndbog til inklusion af børn med ADHD
278,95 kr. Denne bog er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af børn med ADHD eller andre opmærksomhedsforstyrrelser i skolehverdagen.Alle børn er forskellige, og der findes ikke én metode, der passer alle, men bogen tilbyder et teoretisk velfunderet overblik over et spektrum af tilgange og metoder, der kan hjælpe både eleven og den professionelle i tilrettelæggelsen af en struktureret og velfungerende skolehverdag. Bogen er en 'værkstøjsbog' med konkrete redskaber til at organisere undervisningen, så børn med ADHD bliver inkluderet i fællesskabet. Bogen er bygget op omkring temaerne: relationsarbejde, struktur og organisering, undervisningssituationer samt forældresamarbejdet. Hvert kapitel indeholder cases, der illustrerer virkeligheden for og med børn med ADHD - både fra barnets og den voksne professionelles perspektiv, lige som bogen også indeholder ideer til, hvordan man kan inddrage forældrene i det gode inklusionsarbejde.
- E-bog
- 278,95 kr.
-
- Social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber
263,95 kr. Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD er det imidlertid ofte vanskeligt at få adgang til de fællesskaber, som skolen rummer. Når man som professionel skal inkludere barnet med ADHD i skolen, er det ikke kun vigtigt at tage højde for den fysiske og faglige inklusion af barnet. Det er også vigtigt, at barnet føler sig inkluderet socialt. Inklusion handler ikke kun om tilstedeværelse og accept i det sociale miljø, men om barnets muligheder for aktiv deltagelse i fællesskabet. Hvordan kan der målrettet arbejdes med at udvide disse deltagelsesmuligheder?Alle sammen - social inklusion af børn med ADHD i skolens fællesskaber er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der til dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af elever med ADHD i skolen.Bogen indledes med en beskrivelse af, hvad det betyder at have ADHD og eksekutive funktionsvanskeligheder, når man er sammen med andre. Dernæst belyses vigtigheden af at arbejde med fællesskaber, når man skal inkludere børn med særlige behov, herunder børn med ADHD. Her fokuseres på tre fællesskabende faktorer: •De professionelle (teamet)•Klassen•Forældrene i klassenIgennem bogen vil der være konkrete ideer til, hvordan man kan arbejde med disse fællesskabers inklusion af børn med ADHD. Til mange af ideerne er der tilhørende bilag, som kan findes bagerst i bogen og på bogens hjemmeside: www.dafolo.dk/inkluderende
- E-bog
- 263,95 kr.
-
- En rejse fra smerte til styrke
103,95 - 148,95 kr. Selvom kalenderen sagde sommer, var dagen mørk, kold og regnfuld. Jeg havde brugt formiddagen på at pakke vores mest nødvendige ting, og da jeg endelig var færdig, pakkede jeg Alberte i klapvognen, gik ud ad døren og lukkede den bagved os for sidste gang.Jeg havde ringet efter min far, som ville komme og hente os.Nu var det slut med alkohol, vold, ydmygelser og hvad jeg ellers havde levet med de sidste mange år.Et nyt liv ventede, og i det sekund jeg fik øje på min far, som kom os i møde, brød solen frem, regnen stoppede og dagen blev lys og varm.Jeg mærkede, hvordan mine skuldre slappede af for første gang i lang tid.Nu var vi i sikkerhed.
-
- Bog
- 318,95 kr.
-
- Images in Applique
383,95 kr. Important Note about PRINT ON DEMAND Editions: You are purchasing a print on demand edition of this book. This book is printed individually on uncoated (non-glossy) paper with the best quality printers available. The printing quality of this copy will vary from the original offset printing edition and may look more saturated. The information presented in this version is the same as the latest edition. Any pattern pullouts have been separated and presented as single pages. If the pullout patterns are missing, please contact c&t publishing.
- Bog
- 383,95 kr.
-
298,95 kr. Inklusionsvejlederen 2 ? elev og diagnose fokuserer på specialpædagogiske udfordringer i skolen. Det er ikke til at komme udenom, at nogle børn har særlige forudsætninger og behov, når det kommer til at deltage i skolens aktiviteter, og derfor er det ligeledes nødvendigt at rette fokus mod specialiserede problemfelter, hvilket denne antologi gør. Bogen behandler det, der specifikt kommer til udtryk hos enkelte elever, når de møder skolehverdagen, og kommer omkring emnerne elevperspektiver, udsatte børn, neuropædagogik, generelle læringsvanskeligheder, socio-emotionelle vanskeligheder, angst, ADHD, høretab, motoriske udfordringer, synstab, autisme og skriftsprogsvanskeligheder.
- E-bog
- 298,95 kr.
-
278,95 kr. Denne bog handler om, hvordan lærere og pædagoger i samarbejde kan udvikle en inkluderende praksis i folkeskolen. Den handler om, hvilke muligheder der ligger i at bringe de to professioner tættere sammen for at optimere børnenes læringsbetingelser.Bogen beskriver, hvordan vejen banes for et målrettet og reflekteret lærer-pædagog-samarbejde, og hvordan rammerne for dette arbejde bedst muligt skabes. Hvordan kan lærere og pædagoger helt konkret starte et samarbejde op - og hvordan kan det løbende struktureres og evalueres? Hvordan kan lærere og pædagoger sammen arbejde med elevernes perspektiver på egen læring og egne pædagogiske handlemuligheder?
- E-bog
- 278,95 kr.
-
- En guide til forældre til børn med urolig eller udadreagerende adfærd
198,95 kr. Alle forældre gør det bedste, de kan, men at være forælder eller pårørende til et barn med en uhensigtsmæssig urolig eller udadreagerende adfærd kan være udfordrende. Et barn med urolig eller udadreagerende adfærd profiterer af, at forældrene styrer, støtter og guider det – men i en travl hverdag kan det ofte være svært at bevare roen og have det nødvendige overskud til at give den bedst mulige støtte til sit barn.For at kunne hjælpe og støtte sit barn på den bedst mulige måde er det helt nødvendigt, at man som forælder forstår, hvorfor barnet har de negative reaktionsmønstre.Se, hør og forstå dit barn – en guide til forældre til børn med urolig eller udadreagerende adfærd har til formål at give en grundlæggende forståelse for barnets adfærd, og forfatteren præsenterer samtidig nogle konkrete metoder, som kan bruges til at støtte barnet og til at ændre dets adfærd i en mere hensigtsmæssig retning.I bogen findes 10 konkrete skemaer og hjælpekort, som kan hjælpe barnet i de daglige rutiner, der let kan blive konfliktfyldte.Bogen er relevant for forældre og andre pårørende, lærere og pædagoger til børn i alderen 3-15 år. Den henvender sig primært til familier med børn med urolig eller udadreagerende adfærd, men kan bruges som inspiration i alle familier – for alle børn har brug for at føle sig set, hørt og forstået og for at indgå i positive og udviklende relationer med deres forældre.Til bogen hører hjemmesiden www.dafolo.dk/sehørforstå, hvorfra skemaer oghjælpekort kan downloades og printes.
- E-bog
- 198,95 kr.
-
253,95 kr. Hæftet henvender sig til receptionister, og giver redskaber til at afvikle en konference, fra bestillingen til efter arrangementet.
- Bog
- 253,95 kr.