De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Birgitte Simonsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Knud Illeris
    263,95 - 332,95 kr.

    Ungdomsliv. Mellem individualisering og standardisering er en bredt dækkende bog om de unge i Danmark i dag. Knud Illeris kommer rundt om alle de vigtige sider af ungdomslivet: uddannelse og vejledning, arbejds-, fritids- og foreningsliv - og trænger ind i en række af ungdomslivets brændpunkter: - Ungdomskulturerne- Kønsrelationerne- Sociale og etniske tilhørsforhold- Risikoadfærd- Misbrugsformer - Kriminalitet - Vild bilkørsel og trainsurfing. Ungdomsliv er både pædagogisk, psykologisk, sociologisk og kulturelt forankret i de unges situation, der munder ud i en række bud på hvad en sammenhængende, langsigtet og imødekommende ungdomspolitik må indeholde. Bogen bør læses af lærere, vejledere, socialarbejdere, arbejdsledere, politikere og andre, der har med unge at gøre.

  • af Per Schultz Jørgensen, Johannes Andersen, Kim Rasmussen, mfl.
    198,95 kr.

    Bogen er en antologi, der indeholder en række artikler, der har noget væsentligt at sige om ungdomsårene og relationerne mellem det moderne samfund, uddannelse, læreprocesser og lærer-elevroller.To af artiklerne er ikke skrevet af danske forfattere, det er nordmanden Ivar Bjørgens efterhånden klassiske artikel "Det amputerte og det fullstendige læringsbegrep" og Thomas Ziehes artikel "God anderledeshed", der begge har vakt genklang i den pædagogiske diskussion i det danske uddannelsessystem. De øvrige artikler er skrevet med reference til det danske uddannelsessystem.

  • af Lizzie Mærsk Nielsen, Birgitte Simonsen, Annegrethe Ahrenkiel & mfl.
    128,95 kr.

    Voksendidaktikprojektet drejer sig om at analysere aktuelle danske voksenuddannelser i et lærings- og motivationsteoretisk perspektiv.

  • af Birgitte Simonsen, Annegrethe Ahrenkiel, Knud Illeris & mfl.
    88,95 kr.

    Voksendidaktik-projektet drejer sig om at analysere aktuelle danske voksenuddannelser i et lærings- og motivationsteoretisk perspektiv. Denne rapport refererer projektets pilot-undersøgelse som omfatter interviews med deltagere i forskellige voksenuddannelser om deres baggrund for at deltage, deres motivation og hvordan de oplever uddannelsen. Interviewene analyseres med vægt på betydningen af kønsforskelle, generationsforskelle og arbejdsmarkedstilknytning. Herudfra opstilles en række problemstillinger og metodeforslag til det videre projektforløb.