De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Birgitte Ravn Olesen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Helle Merete Nordentoft & Birgitte Ravn Olesen
    244,95 kr.

  • - Metoder til en refleksiv praksis
    af Birgitte Ravn Olesen, Louise Jane Phillips & Tine Rosenthal Johansen
    270,95 kr.

    "Samskabelse" og "dialog" er plusord, der signalerer, at alle kan bidrage og blive taget alvorligt, når der skal udvikles ny viden og skabes praksis forandringer i offentligt-private partnerskaber, i borger- og patientinddragende processer og på arbejdspladsen.

  • - kommunikation og ledelse
    af Birgitte Ravn Olesen & Trine Mark Jensen
    104,95 kr.

    Det er en udfordring at være lærer i dag. Der stilles krav fra alle sider; læreren skal have et højt fagligt niveau, gøre eleverne til de dygtigste i landet, gøre dem sociale og rummelige, tilfredsstile både de fagligt stærke og svage elever etc. Det kan læreren ikke alene - der er brug for forældrenes opbakning, hvis eleverne skal få det bedste ud af deres skoletid både fagligt og socialt.God kommunikation er en vej til at udvikle et stærkt partnerskab mellem skole og hjem. Forældre skal se sig selv som medspillere og ikke forbrugere af skolen. Men de kan kun blive medspillere, hvis de bliver inddraget i en dialog om barnet og skolen, og hvis de tydeligt får fortalt, hvordan de kan støtte barnet, læreren og klassen.I denne bog sættes fokus på at kommunikere offensivt; læreren skal vise lederskab, kunne gå i dialog og være synlig og lydhør i relationen til forældrene. Bogen giver konkrete redskaber til, hvordan man kan skabe rammerne for et konstruktivt samarbejde gennem samtaler mellem skole og hjem, på forældremøder, via skriftlig kommunikation og udvikling af skole/hjemsamarbejdet i lærerteam. Redskaberne understøttes af eksempler, og der gives en indføring i den bagvedliggende teori.

  • - Feedbacksamtaler, som medarbejderne efterspørger
    af Birgitte Ravn Olesen
    58,95 kr.

    Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.

  • af Mie Femø Nielsen, Finn Frandsen, Birgitte Ravn Olesen, mfl.
    353,95 kr.

    Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.

  • af Birgitte Holm Sørensen, Lone Dirckinck-Holmfeld, Janni Nielsen, mfl.
    133,95 kr.

    ICT plays an increasingly important role in the educational field, but often the focus is more on technology than on pedagogy. Learning and Narrativity in Digital Media focuses on the pedagogical aspects before the technical aspects.  The underlying paradigm is a student or learner centred learning philosophy. Here importance is attached to the learning processes and to the development of problem solving strategies, creativity and critical thinking. The contributions are based on a common theoretical approach to learning related to constructivism, collaborative learning, and situated learning.  The anthology is organised around two themes. The first is "ICT and Learning" and the second is "Meaning Construction and Narrativity". The first theme consists of four chapters, which present and discuss different ways of using ICT in learning as well as in pedagogical processes. The second theme consists of five chapters on cognition and the use of narratives in education, learning and design processes involving media.  Learning and Narrativity in Digital Media is the result of mutual engagement in the Danish Research Network on Learning and Multimedia. The network has also published the book Learning in Virtual Environments.