De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Birgit Huus Jensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - i professionsuddannelser
    af Birgit Huus Jensen, Steen Høyrup, Dorte Nielsen, mfl.
    271,95 - 323,95 kr.

    Klinisk vejledning og pædagogisk kompetence udspringer af det øgede fokus på den kliniske uddannelse i de sundhedsfaglige professionsuddannelser, og de krav der er formuleret i bekendtgørelsen om uddannelse af kliniske vejledere. Bogen indeholder en grundig introduktion til centrale pædagogiske temaområder, teorier og begreber, der har betydning for læring i klinisk praksis. Den gennemgående intention er at skabe en teoretisk baggrund og belyse den betydning, det har at integrere denne forståelse i tilrettelæggelsen af rammer og vilkår for de studerendes læring i den kliniske uddannelse. Klinisk vejledning og pædagogisk kompetence belyses ud fra et flerfagligt perspektiv, hvilket afspejles i både redaktørernes og forfatternes uddannelsesmæssige baggrund.

  • - Sygeplejens pædagogiske felt
    af Birgit Huus Jensen & Susan Lejsgaard Christensen
    168,95 kr.

    Denne bog fokuserer på den pædagogiske dimension af sygeplejerskens virksomhedsområde, og tanken er at den både skal kunne tilføre de sygeplejestuderende den fornødne pædagogiske viden til brug for patientundervisning og -uddannelse og skal inspirere den erfarne underviser til yderligere refleksion over egne erfaringer med læring. Bogens bærende ide er en forståelse af tilegnelse af nye kundskaber, færdigheder og holdninger finder sted, når patienten selv deltager aktivt i et ligeværdigt samarbejde med sygeplejersken. Bogen giver en dybere indsigt i det pædagogiske felt, som sygeplejersker praktiserer i, og pædagogikens kompleksitet og råderum beskrives. Omdrejningspunktet er hele tiden patientundervisning og de forskellige pædagogiske teorier og tilgange belyses i forhold til, hvordan de kan bidrage til en forbedret undervisning af patienterne, hvad entendet er den er individuelle undervisning af den enkelte patient eller undervisning af patienter i grupper f.eks. i form af patientskoler, der er tale om. Bogen er delt op i tre overordnede områder. den første del handler om forståelse for patientuddannelse, hvor bl.a. den pædagogiske filosofi i relationen mellem pædagogik og omsorg fremhæves. Den anden del af bogen omhandler didaktik og patientuddannelse ud fra en didaktisk model, og den sidste del omhandler sundhedspædagogik, patientskoler og sygeplejerskens hverdagslæring i forhold til kompetenceudvikling. Dette afsnit omtaler også læring i organisationer og det udviklingspotentiale, der ligger heri for sygeplejersken.