Bøger af Billy Adamsen
-
373,95 kr. - Bog
- 373,95 kr.
-
46,95 kr. ”Alle kender situationen; det har været en hård dag på arbejdet, man kommer sent af sted og er lige ved ikke at nå at hente børnene til tiden i børnehaven. Kommer hjem, får smidt tøjet og skal til at forberede maden. Børnene er trætte, irriterende og kropumulige. De gider ikke noget; de gider ikke tegne, læse billedbøger eller noget som helst – de er, som amerikanerne så smukt kan sige det, ’a pain in the neck’.”Mange forældre vil kunne sige ja til, at de indimellem har brugt tv’et til at pacificere børnene, mens de selv var i gang med noget andet. Mange vil sikkert også genkende følelsen af dårlig samvittighed over at ty til tv’et som babysitter. Billy Adamsens bog fra 1994 gør op med forestillingen om, at tv skulle gøre børn dummere og mere passive. Han taler imod mange af datidens stemmer, der påstod, at det var dårligt for børn at se tv, og beskriver i stedet, hvordan tv’et kan bruges som et positivt redskab i en ellers stresset hverdag.”TV. En god babysitter” består af to forelæsninger holdt på henholdsvis University of California og Københavns Universitet. Bogen udkom første gang i 1994.Billy Adamsen (f. 1963) er en dansk forfatter, direktør og spindoktor. I 1996 blev han Danmarks første spindoktor, da statsminister Poul Nyrup Rasmussen ansatte ham som sin personlige rådgiver, og sidenhen har Billy Adamsen ligeledes været rådgiver for fagforbundene SiD og 3F samt den konservative økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen. Billy Adamsen har endvidere været direktør for ishockeyklubben Rødovre Mighty Bulls, været strategidirektør på kommunikationsbureauet Sylvester Hvid & Co., samt undervist på forskellige universiteter. Han er oprindeligt uddannet mag.art. i litteraturvidenskab og massekommunikation og har en ph.d. i politisk kommunikation og ledelse. Han har skrevet en lang række bøger om politik, kommunikation og kultur.
- E-bog
- 46,95 kr.
-
- A Neurophilosophical Perspective
1.290,95 kr. At present, 80% of the employees are no longer engaged in their work and capable of performing, while 44% are experiencing work related stress and getting sick from working. A significant increase in time spent on interpretation at work trying to understand what managers and colleagues are saying has been observed too. This book offers a critical view on vocational inventory tests and the development of the work language and the use of it describing work identity. As well as a neurophilosophical perspective on self and work identity, this book provides a plausible neurophilosophical explanation for the negative impact of losing work identity on our work behavior, well-being, and success. Furthermore, the author introduces the innovative Work Identity Pro, the first work identity test to independently measure work identity. It will be of great interest to scholars and students of human resources management, organisation studies and organisational psychology. It will also be of interest to managers and those with an interest in work identity, behaviour and well-being.
- Bog
- 1.290,95 kr.
-
48,95 kr. Engang fik vi fortalt, hvad der skulle til for at klare sig på et arbejdsmarked. Det gør vi ikke længere. Det er noget, vi selv må finde ud af - og det har vi utrolig svært ved. Faktisk så svært, at mange af os aldrig rigtig får udviklet en arbejdsidentitet og bliver bevidste om, hvad det egentlig er, vi er gode til. Samtidig har vi også fået sværere ved at tage ejerskab over og føle os i kontrol, når vi arbejder.Billy Adamsen har, med udgangspunkt i sin mangeårige sprogpsykologiske forskning i arbejdsidentitet og talent, udviklet en test, som kan gøre os lidt klogere på vores egen arbejdsidentitet. I Forstå din arbejdsidentitet præsenterer han arbejdsidentitetstesten Arbejdsidentitet Pro og forklarer, hvilke teorier og begreber der ligger bag den, hvordan den fungerer samt hvorfor den kan hjælpe hver enkelt person med at udvikle sig og blive mere bevidst om sin arbejdsidentitet. Med bogen følger også en mulighed for at teste sig selv.Forstå din arbejdsidentitet henvender sig til alle, der ønsker at blive mere bevidst om deres egen arbejdsidentitet og til de mange ledere/HR chefer/arbejdsmarkedskonsulenter, karriererådgivere og studievejledere, som mangler en identitetstest, der helt specifikt kan bruges i en dialog med medarbejdere/klienter/studerende om deres arbejdsidentitet i forhold til job, roller, funktioner, arbejdsopgaver og karriere. Bogen og testen er også velegnede som undervisningsmateriale til undervisning i arbejdsidentitet på de mange kortere og længere videregående uddannelser, hvor der undervises i arbejdsidentitet i relation til ledelse, human ressource management, rekruttering, job og karriere og i relation til arbejdsmarkedet, beskæftigelse, arbejdsmiljø og arbejdspsykologi.
- Bog
- 48,95 kr.
-
46,95 kr. Lige siden de første fjernsyn gjorde deres indtog i de danske dagligstuer, har tv’et været under skarp kritik fra medieforskere og pædagoger. Der har specielt været bekymring for, hvad det kan gøre ved børn og unge at se for meget tv, og da computeren kom til, blev bekymringen blot endnu større.I løbet af fem forelæsninger gør medieforsker Billy Adamsen op med de mange anklager, disse to apparater er blevet mødt med gennem tiden. Billy Adamsen mener faktisk, at tv’et og computeren kan gøre meget godt for børn og unge, hvis man bare går til det på den rigtige måde. Bogen henvender sig både til forældre og studerende på medieuddannelserne samt pædagoger og skolelærere.Billy Adamsen (f. 1963) er en dansk forfatter, direktør og spindoktor. I 1996 blev han Danmarks første spindoktor, da statsminister Poul Nyrup Rasmussen ansatte ham som sin personlige rådgiver, og sidenhen har Billy Adamsen ligeledes været rådgiver for fagforbundene SiD og 3F samt den konservative økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen. Billy Adamsen har endvidere været direktør for ishockeyklubben Rødovre Mighty Bulls, været strategidirektør på kommunikationsbureauet Sylvester Hvid & Co., samt undervist på forskellige universiteter. Han er oprindeligt uddannet mag.art. i litteraturvidenskab og massekommunikation og har en ph.d. i politisk kommunikation og ledelse. Han har skrevet en lang række bøger om politik, kommunikation og kultur.
- E-bog
- 46,95 kr.
-
73,95 kr. "TV-valg & TV-vælger" undersøger det skiftende forhold mellem politikere og journalister fra dengang, hvor politikerne kunne tale direkte og uforstyrret til befolkningen, og op til den tid, hvor de kritiske og selvstændige journalister begyndte at udfordre politikerne med svære spørgsmål for åben skærm. Billy Adamsen undersøger, hvordan de forskellige typer valgudsendelser påvirker tv-seernes umiddelbare forståelse af politikernes budskab, og hvad der er mest effektivt for, at en politiker kan levere sit budskab til tv-seeren.Billy Adamsen (f. 1963) er en dansk forfatter, direktør og spindoktor. I 1996 blev han Danmarks første spindoktor, da statsminister Poul Nyrup Rasmussen ansatte ham som sin personlige rådgiver, og sidenhen har Billy Adamsen ligeledes været rådgiver for fagforbundene SiD og 3F samt den konservative økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen. Billy Adamsen har endvidere været direktør for ishockeyklubben Rødovre Mighty Bulls, været strategidirektør på kommunikationsbureauet Sylvester Hvid & Co., samt undervist på forskellige universiteter. Han er oprindeligt uddannet mag.art. i litteraturvidenskab og massekommunikation og har en ph.d. i politisk kommunikation og ledelse. Han har skrevet en lang række bøger om politik, kommunikation og kultur.
- E-bog
- 73,95 kr.
-
64,95 kr. Indimellem synes dansk politik at være præget af enkeltsager i stedet for deciderede politiske ideologier. Tidligere spindoktor Billy Adamsen undersøger det danske mediebillede i slutningen af 1990’erne for at finde ud af, om de store politiske ideologier virkelig har måttet vige pladsen for de enkeltsager, der synes at være på alles læber.Bogen henvender sig både til politikere, politisk aktive, embedsmænd, journalister, kommunikationsstuderende og alle andre, der interesserer sig for politik og medier.Billy Adamsen (f. 1963) er en dansk forfatter, direktør og spindoktor. I 1996 blev han Danmarks første spindoktor, da statsminister Poul Nyrup Rasmussen ansatte ham som sin personlige rådgiver, og sidenhen har Billy Adamsen ligeledes været rådgiver for fagforbundene SiD og 3F samt den konservative økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen. Billy Adamsen har endvidere været direktør for ishockeyklubben Rødovre Mighty Bulls, været strategidirektør på kommunikationsbureauet Sylvester Hvid & Co., samt undervist på forskellige universiteter. Han er oprindeligt uddannet mag.art. i litteraturvidenskab og massekommunikation og har en ph.d. i politisk kommunikation og ledelse. Han har skrevet en lang række bøger om politik, kommunikation og kultur.
- E-bog
- 64,95 kr.
-
- A Critical Approach to the Realities of Talent
564,95 kr. Demystifying Talent Management questions the explanation of talent, that anyone who has 'more' has a talent, and demonstrates how the term 'talent' has become an empty signifier. The book asks if talent exists at all, and reflects on what the consequences for talent management within business and sports would be if this were the case.
- Bog
- 564,95 kr.