De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Bettina Buch

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Bjarne Wahlgren, Peter Brodersen, Vibe Aarkrog, mfl.
    381,95 kr.

    Bogen er skrevet til dig, der underviser og har interesse i de erhvervsrettede uddannelser. Erhvervsdidaktisk opslagsbog handler om, hvordan didaktisk teori og begreber kan forstås og anvendes i praksis på de uddannelser, der retter sig specifikt mod at uddanne til forskellige erhverv og brancher. I bogen finder du opslag om klassiske og moderne erhvervsdidaktiske begreber såsom instruktion, multimodalitet, stilladsering og refleksion. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning.Gennem et casebaseret format viser 58 opslag didaktiske begreber, som de kan “se ud” i praksis: Vi er med faglæreren i værkstedet, når hun giver feedback, med i dialogen, når lærerteams udvikler praksis, med, når undervisningen differentieres, og med, når lærere overvejer, hvordan undervisningen kan invitere til deltagelse og motivere elever og kursister.Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som underviser på et teoretisk og reflekteret grundlag.

  • af Bodil Nielsen, Mette Vedsgaard Christensen, Hanne Fabrin, mfl.
    509,95 kr.

    Danskundervisning 4.-9. giver et overblik over danskfaget og et indblik i undervisning i fagets forskellige dele:Bogens første kapitler handler om at undersøge og fremstille tekster i forskellige kontekster: litteratur og film, brugstekster, digitale tekster, nordiske tekster og mundtlig fremstilling.Bogens anden del handler om faglige forudsætninger for at læse, forstå og fremstille tekster. Her er der kapitler om læsning, faglig læsning og skrivning, grammatik og ordforråd.Bogens afsluttes med et kapitel om, hvordan de forskellige områder kan indtænkes i et eksempel på en årsplan for undervisning i dansk.Den kommende lærer får et solidt grundlag for at undervise i danskfaget med både fordybelse i delene og overblik over helheden.Danskundervisning 4.-9. henvender sig til studerende ved læreruddannelsen, der læser undervisningsfaget dansk 4.-9.

  • af Johannes Fibiger, Jeppe Bundsgaard, Rasmus Fink Lorentzen, mfl.
    431,95 kr.

    Med 66 opslag om klassiske og moderne danskdidaktiske begreber får dansklæreren her en værktøjskasse med redskaber til at kvalificere sin praksis.Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse og evaluering af undervisning. Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som dansklærer på et teoretisk og reflekteret grundlag. Bogen er derfor særlig egnet til undervisningen ved læreruddannelsen og til efter- og videreuddannelse.

  • - Strategier og læseguides
    af Peter Heller Lützen, Jesper Bremholm & Bettina Buch
    253,95 kr.

    Læsning er en udfordring for mange elever på ungdomsuddannelserne, og det bekræftes af de mange undervisere, som oplever det hver dag: Eleverne har rigtig svært ved at uddrage substans af de tekster, de bliver præsenteret for.En god faglig udvikling og et sikkert læsefundament er et vigtigt led i unge menneskers oplevelse af at være i trivsel og have selvtillid. Det er derfor en god ide - og det er ikke for sent! - at hjælpe eleverne til bedre tekstlæsning, så de bliver rustet til mødet med komplicerede tekster. Med mere dybde i læsningen styrkes både elevernes faglige læring og deres langsigtede udvikling af gode læsestrategier.Det er missionen med denne bog. Den handler nemlig om, hvordan man didaktisk kan tilrettelægge fagundervisningen, så alle får mere ud af den. Med en lang række eksempler, der repræsenterer en bred vifte af både fag, niveauer og ungdomsuddannelser, præsenterer de tre forfattere gode og systematiske læse- og skrivestrategier, der kan øge elevernes udbytte af den faglige læsning.I bogen inddrages eksempler på læseguides og stilladseret læsning i både naturfagene, kulturfagene og dansk.Bogen henvender sig til undervisere på alle ungdomsuddannelser, også eud og de øvrige gymnasiale retninger.Bogen er en del af serien Unge i udvikling.