Bøger af Arne Krogh Nielsen
-
- - i en turbulent verden
339,90 kr. Hvordan fungerer en virksomheds forretning, og hvordan skabes værdi for både kunden, virksomheden og samfundet? I Lederens forretningsforståelse giver forfatterne indsigt i og forståelse for de forskellige aspekter i det at drive en virksomhed, både inden for økonomi, markedsføring, ledelse og organisering samt strategi. Bogen søger således at give læseren en holistisk tilgang til at forstå virksomheden som en sammenhængende forretning.Bogen er anvendelig inden for alle typer af forretning og er således ikke målrettet nogen specifik branche. Det er forfatternes opfattelse, at alle typer af virksomheder, både offentlige og private, fungerer efter nogle af de samme principper, der går ud på at skabe værdi for virksomheden. Kunde- og interessentbegrebet skal derfor ses i et bredt perspektiv, ligesom det gælder for virksomhedsbegrebet.Alle kapitler indeholder en række øvelser i relation til emnerne, og hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål. Det er hensigten, at læseren selv relaterer til egen praksis, så den tilegnede viden bliver så virkelighedsnær som mulig. Hvert kapitel kan læses for sig, men læst i en sammenhæng gives et godt overblik over bogens tema – forretningsforståelse i en turbulent verden.Bogen er skrevet til akademifaget Lederens forretningsforståelse, som er et valgfag inden for ledelseslinjen. Bogen kan også anvendes til tværfaglig undervisning på akademi- og diplomniveau samt på interne efteruddannelser af eksisterende ledere på alle niveauer.
- Bog
- 339,90 kr.
-
398,95 kr. Denne bog viser, hvordan virksomheder kan skabe værdi for kunder, virksomheden og samfundet ved at integrere bæredygtighed, social ansvarlighed og god governance som centrale elementer i moderne forretningsmodeller.Bogen har en helhedsorienteret tilgang til forretningsforståelse med fokus på økonomi, markedsføring, ledelse, organisering og strategi. Den er skrevet til studerende på faget Forretningsforståelse på både HD-uddannelsen og Den merkantile diplomuddannelse, men også til praktikere i både offentlige og private virksomheder.Forfatterne trækker på deres erfaringer fra erhvervslivet og undervisning for at give dig et klart overblik over de vigtigste aspekter af forretningsforståelse. Gennem en rejse i teorier og modeller inviteres du til at udforske, reflektere og danne dine egne meninger om, hvad der skaber værdi i en virksomhed.
- Bog
- 398,95 kr.
-
278,95 kr. Organisationens dynamikker løser en svær opgave. Bogen formulerer en sammenhængende teori omkring det måske det sværeste i lederskabet: at opbygge, beskytte og videreudvikle en organisation.Bogen anviser veje til at bruge organisationens videnspotentiale til at forbedre de strategiske valg, som kan føre en virksomhed til succes.I en turbulent omverden bliver succesfulde strategier de emergente: strategier der hele tiden udspringer af det aktuelle verdensbillede. Det kræver mentalt adrætte og udforskende medarbejdere – de skaber nemlig organisationens dynamikker.Bogen henvender sig til efteruddannelser inden for ledelse på diplom niveau.
- E-bog
- 278,95 kr.