De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Annelise Dahlbæk

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Etablering, facilitering og udvikling, 2. udgave
    af Annelise Dahlbæk
    238,95 kr.

    Studiegrupper er en udbredt arbejds- og organiseringsform på mange uddannelser i dag. Den fylder meget i de studerendes liv og har stor betydning for, hvor godt de kommer igennem deres uddannelse. Denne bog slår et slag for vigtigheden af godt samarbejde og ruster de studerende til at facilitere samarbejde og møder - både på studiet og i et fremtidigt arbejdsliv.Med et væld af konkrete øvelser og anvisninger henvender bogen sig til studerende, der gerne vil forbedre møder i studiegruppen med henblik på faglige udfordringer og læring. Men den henvender sig også til uddannelsessteder, der vil prioritere og styrke studiegruppernes samarbejde og derigennem støtte de studerendes gennemførelse af studiet.I denne 2. udgave er bogen gennemskrevet, opdateret og styrket blandt andet gennem tilføjelse af et nyt kapitel om feedback i studiegrupper.Om forfatteren:Annelise Dahlbæk er cand.pæd. i musik og generel pædagogik. Hun arbejder med coaching, facilitering og vejledning af både studerende og nyuddannede. Tidligere lektor på læreruddannelsen og har undervist i pædagogik og psykologi på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og Rytmisk Musikkonservatorium.

  • - Metoder til undervisning og pædagogisk ledelse
    af Vibeke Boelt, Per Fibæk Laursen, Ole Goldbech, mfl.
    398,95 kr.

    Hvordan underviser man alsidigt, varieret og med den nyeste forskning i ryggen? Det spørgsmål besvarer Gyldendals metodehåndbog med 28 artikler om forskellige pædagogiske metoder. Her er anvisninger på: hvordan man rammesætter undervisningen hvilke læringsfremmende aktiviteter eleverne kan lave hvordan man opdeler eleverne og organiserer undervisningen hvordan man udøver pædagogisk ledelse. De enkelte artikler udreder metoderne, deres teoretiske ophav og deres praktiske gennemførsel.Cooperative Learning, Learning Styles, Multiple Intelligenser, LP-modellen, metoder der trækker på forskellige kompetencer og meget mere er samlet i denne ene bog. Bogen henvender sig særligt til lærerstuderende.

  • - Etablering, facilitering og udvikling
    af Annelise Dahlbæk
    208,95 kr.

    Studiegrupper er en udbredt arbejds- og organiseringsform på mange uddannelser i dag. Gruppearbejdet fylder meget i de studerendes liv og har stor betydning for, hvor godt de kommer igennem deres uddannelse. Denne bog slår et slag for vigtigheden af godt samarbejde og ruster de studerende til at facilitere samarbejde og møder - både på studiet og i et fremtidigt arbejdsliv.Med et væld af konkrete øvelser og anvisninger henvender bogen sig til studerende, der gerne vil forbedre møder i studiegruppen med henblik på faglige udfordringer og læring. Men den henvender sig også til uddannelsessteder, der vil prioritere og styrke studiegruppernes samarbejde og derigennem støtte de studerendes gennemførelse af studiet.I denne 2. udgave er bogen gennemskrevet, opdateret og styrket blandt andet gennem tilføjelse af et nyt kapitel om feedback i studiegrupper.

  • - Når musik i åben skole skal finde takten
    af Annelise Dahlbæk & Linda Vilhelmsen
    308,95 kr.

    Hvem tæller for? er en ’hands-on’-bog, der i teori og praksis tager hånd om det faktum, at åben skole-samarbejdet i musik rummer store udfordringer både fagligt, didaktisk, pædagogisk, samarbejdsmæssigt, organisatorisk og ledelsesmæssigt. Bogen giver inspiration og anvisning til undervisningsforløb, der retter sig mod ’det fælles tredje’, som netop kun kan effektueres gennem samarbejde mellem de forskellige fagprofessioner i det gensidigt, forpligtende samarbejde – folkeskole/musikskole og folkeskole/ungdomsskole. Hvem tæller for? giver inspiration til eksemplariske undervisningsforløb på klassebasis for både indskoling, mellemtrin, ældste og udskoling, hvor elevernes læring og dannelse er i centrum. Derudover er der inspiration til områder som organisering af samarbejde og forløb, facilitering af mødeprocesser, etablering af teamsamarbejde – f.eks. at lave forventingsafstemning, udøve aktiv lytning og stille åbne, refleksive spørgsmål. Og der er forslag til iværksættelse af arbejdsformer og læreprocesser, planlægning af undervisningsforløb på klassebasis, tværfaglighed, målsætning og evaluering med videre.Hvem tæller for? henvender sig til: • Folkeskolers musiklærere og skolepædagoger. • Musikskolers undervisere inden for alle områder. • Ungdomsskoler. • Konservatorier og professionshøjskoler. • Fri- og efterskoler. • Skolebestyrelser, kommunalbestyrelser, forældre og andre med interesse for åben skole i musik.Hvem tæller for? sigter mod det fælles afsæt, hvor det almenpædagogiske, det innovative og det kunstneriske spiller sammen.

  • - En fagmetodik
    af Annelise Dahlbæk
    224,50 kr.

    Musikfaget kan og skal foregå på mange forskellige måder. For at det er muligt, må musiklæreren kende til en mangfoldighed af metoder.Musikundervisning – en fagmetodik rummer derfor en lang række metoder til at undervise i faget, som hjælper læreren med at få øje på elevernes grænser og muligheder og med at variere undervisningen. Bogen åbner et bredt repertoire af metoder for læreren: Metoder i musikundervisningen Indhold som metode Aktivitetsformer som metode Sociale organiseringsformer Progression og differentiering Åben skole PraksisfaglighedAlle metoderne bliver gennemgået med konkrete eksempler på, hvordan læreren kan planlægge og variere sin undervisning.Musikundervisning – en fagmetodik er møntet på studiebrug i læreruddannelsen og samtidig ment som en håndsrækning til musiklærere i grundskolen.

  • - Anvendelsesorienteret undervisning
    af Annelise Dahlbæk, Rachel Zachariassen & Henrik Bjørnemose Andersen
    268,95 kr.

    Denne bog giver en spændende og grundig indføring i begrebet praksisfaglighed, hvor også tilknyttede begreber som dannelse, æstetiske læreprocesser, fantasi, håndværk, kultur, kreativitet og nyskabelse beskrives. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på læreruddannelsen, lærere i de praktisk-musiske valgfag i skolen samt lærere, der skal planlægge praksisfaglige forløb i udskolingen.I de senere år er der kommet fornyet fokus på, at der er mangfoldige måder at tilegne sig viden og kunnen på. Praksisfaglighed er et nyt begreb i folkeskolen. Formålet med ønsket om mere praksisfaglighed er, at eleverne kan stifte bekendtskab med skolefagenes anvendelsesmuligheder i en variation af erhverv i samfundet.Der er på den baggrund blevet gjort en række tiltag i skolen til styrkelse praksisfagligheden, bl.a. indførelse af et obligatorisk praktisk-musisk valgfag i 7.-8. klasse, obligatorisk prøve efter valgfaget samt styrkelse af praksisfaglighed i alle obligatoriske fag i udskolingen. Målet er dels sætte fokus på håndens arbejde generelt, dels at øge de unges søgning til de erhvervsfaglige uddannelser efter skolen.Bogens sidste del består af en række konkrete eksempler på, hvordan en praktisk tilgang med fordel kan benyttes til praksisfaglige og dermed praksisorienterede undervisningsforløb, ikke bare i de praktisk-musiske fag, men i alle obligatoriske fag i udskolingen.

  • af Annelise Dahlbæk
    178,95 - 207,50 kr.

    Kort & godt om OPGAVESKRIVNING handler om, hvordan man som studerende skriver bedre opgaver ved at demonstrere akademisk arbejdsmåde og videnskabelig metode i sin opgaveskrivning. Bogen er kort, begrebsafklarende og konkret handlingsanvisende. Den præsenterer den skriftlige akademiske opgaves forskellige strukturelementer, og viser hvordan de anvendes konkret. Formålet målet er at gøre læseren fortrolig med forskellige metoder og greb, der kan skabe klarhed i hovedet og struktur i opgaven.Bogen henvender sig til studerende, der gerne vil blive bedre til at lave skriftlige opgaver, og til studievejledere, undervisere og/eller bachelorprojektansvarlige. Bogen kan bruges som øvelsesbog i undervisningssammenhæng, til selvstudie eller som fælles støtte i studiegrupper, der sammen ønsker at udvikle vigtige studiekompetencer. Om forfatteren: Annelise Dahlbæk er cand.pæd. i musik og generel pædagogik. Hun arbejder med coaching, facilitering og vejledning af både studerende og nyuddannede. Tidligere lektor på læreruddannelsen og har undervist i pædagogik og psykologi på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og Rytmisk Musikkonservatorium.