De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Anne Mette Buus

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Christian Aabro, Mathilde Sederberg, Sine Penthin Grumløse, mfl.
    428,95 kr.

    Denne bog handler om pædagogisk arbejde i dagtilbud. Den er rettet mod den undervisning på pædagoguddannelsen, som vedrører dagtilbudsområdet. Det betyder, at man kan genfinde alle de tematikker, som undervisningen skal dække, i bogens tankevækkende kapitler.  Bogen er en del af serien ”Tæt på pædagogik”, som har særligt fokus på tilgængelighed og læsevenlighed. Ambitionen er, at serien i både sprog og opbygning kommer de studerende i møde med de forudsætninger, de har. Studerende kan finde hjælp til at forstå svære begreber i bogens ordforklaringer, mens bogens sidenoter kan hjælpe med at give overblik over læsningen. For at støtte op om arbejdet med at omsætte den teoretiske viden i bogen indledes alle kapitler med et relevant eksempel, som er centralt for det enkelte kapitels kobling til praksis. Desuden er der refleksionsspørgsmål, så de studerende undervejs kan forholde sig aktivt til de problemstillinger, som behandles i kapitlerne.

  • - En introduktion
    af Peter Dahler-Larsen, Lars Qvortrup, Torben Næsby, mfl.
    338,95 kr.

    Politikere, forskere og praktikere i den pædagogiske verden er alle optaget af, at den pædagogiske praksis er forankret i den for tiden bedste tilgængelige viden - at den er evidensinformeret. En evidensinformeret pædagogisk praksis vil sige, at pædagoger foretager pædagogiske og didaktiske refleksioner og handlinger på baggrund af professionel erfaring og dømmekraft - informeret af forskningsviden.Formålet med denne bog er at introducere til evidensbegrebet. Hvad ved vi om det, hvilken betydning har det, og hvordan kan vi forholde os til det og arbejde med det i pædagoguddannelsen og i pædagogisk arbejde?Bogen er delt ind i tre dele: Debatten om evidens; Metoder i evidensforskning og Arbejdet med evidens i uddannelse og pædagogisk praksis. Den er oplagt som studiebog til pædagoguddannelsen, da den skriver sig op mod uddannelsens kompetenceområder og videns- og færdighedsmål, herunder især de nationale moduler inden for specialiseringerne, bachelorprojektet og den fjerde praktikperiode.Se bogens digitale materiale på www.dafolo.dk/profpædagog. Her findes en lang række forslag til studerendes selvaktivitet og den videre læsning.

  • - Politik, pædagogik, børneliv
    af Christian Aabro & Anne Mette Buus
    213,95 kr.

    TOPI, TRAS, ECERS, KIDS, Dialogisk Læsning, De utrolige år, ICDP…Brugen af metoder i danske daginstitutioner er steget voldsomt. Hvordan kan det være? Hvad kendetegner metoderne? Og hvad gør de ved pædagogers arbejde og børns liv i daginstitutionerne?Denne bog giver et overblik over de mest udbredte metoder – og inviterer pædagoger, studerende og alle andre med interesse for daginstitutioner til at overveje og diskutere metodernes betydning.Bogen er skrevet af Christian Aabro og Anne Mette Buus, der begge igennem mange år har forsket i brugen af metoder i danske daginstitutioner.

  • - Values and Practices in Denmark
    af Jan Jaap Rothuizen, Jens-Ole Jensen, Peter Møller Pedersen, mfl.
    338,95 kr.

    The aim of this book is to highlight the basic pedagogical knowledge and values in Danish educational daycare institutions (kindergartens). In the book we present a selection of current research and development projects covering central issues of the pedagogical work in Danish early childhood education.We present the knowledge, experience and values from the early childhood education tradition in Denmark to an international audience.The articles are written by researchers and educators from the Professional Bachelor Program of pedagogues at university colleges’ in Denmark and by researchers from Danish universities.Read about Child-centered pedagogy Professional bachelor degree of pedagogues Child-care in a welfare state Creativity in childcare Forms of knowledge in pedagogical work Inclusion as an objective Outdoor play and learning Health and pedagogical practice Social pedagogy Mediaplay Language development Danish pedagogy in international perspective