Bøger af Anne Katrine Lund
-
- Den effektive rådgivers DNA
78,95 - 253,95 kr. Hvem kender ikke oplevelsen af at stå forundret og frustreret tilbage efter en rådgivning? Dit input var fagligt vigtigt, men hvad var det, der gjorde, at kunden ikke virkede engageret og måske heller aldrig kommer til at følge dine råd?I SLÅ TIL! Den effektive rådgivers DNA får du inspiration, viden og værktøjer til at gøre en forskel som rådgiver, uanset om du rådgiver inden for jura, økonomi, IT, kommunikation, HR eller noget helt sjette. Forfatterne giver skarpe råd til, hvordan du skærper din gennemslagskraft, så du bliver hørt, og din rådgivning virker strategisk, retorisk og psykologisk.I bogen får du ny inspiration fra international forskning, gode råd fra internationale guruer og garvede rådgivere i toppen af de danske organisationer – fra ministerier til globale virksomheder.
-
- Veje til vellykket sprogarbejde
298,95 kr. Gennem de seneste årtier har kommunikationsmedarbejdere og sprogkonsulenter gjort en stor indsats for at forbedre sprog og tekster i en lang række organisationer. Alligevel har de færreste organisationer fået sat sprogarbejdet i system, og der findes stadig masser af eksempler på uheldige tekster der undergraver organisationernes troværdighed, får salget til at dale og kunderne til at ringe. I denne bog får du masser af tips og tricks til at professionalisere sprogarbejdet.Bogen giver indsigt i de praktiske og teoretiske overvejelser der skal til for at gennemføre sproglige forandringer i både private og offentlige organisationer. Du får konkrete råd til hvordan du analyserer kommunikationskulturen og teksterne, hvordan du undersøger modtagernes opfattelse af teksterne, og hvordan du knytter sprogarbejdets målsætninger til forretningen. Du får også eksempler på hvordan organisationer har løst de forskellige udfordringer der ofte er forbundet med arbejdet: Hvordan motiverer du ledere og medarbejdere, hvilke sproglige anbefalinger passer til situationen, og hvordan måler du effekten af arbejdet?Godt sprog i organisationer er en grundbog i sprogarbejde for sproglige rådgivere og kommunikationsmedarbejdere og for studerende der læser fx kommunikation, dansk, journalistik, retorik eller sproglig rådgivning.
- Bog
- 298,95 kr.
-
866,95 kr. "Mastering Corporate Communication" is a comprehensive guide designed to assist communication professionals in navigating the new world of stakeholder capitalism. With the rise of new media, corporate responsibility demands and the constant battle for attention, professionals are faced with an array of challenges. The book offers an overview of relevant theories and techniques to help professionals master the new reality of corporate communication. It provides a rare glimpse into the corporate machine room of a global company, offering valuable insights and inspiration to communication professionals. Leading professors from all around the world share their insights and advice, giving readers an opportunity to develop excellent corporate communication skills. The competitive environment requires a new mindset and a necessary agility, and this guide is the perfect resource to help communication professionals thrive in this ever-evolving landscape. With "Mastering Corporate Communication" students and professionals can find inspiration in effective approaches to communication challenges and ways to develop essential tools and competencies to succeed in their careers.
- Bog
- 866,95 kr.
-
- Viden og værktøjer til at skabe værdi
368,95 kr. Nye krav til troværdighed, tempo, tydelighed m.m. har forandret kommunikationsarbejdet, og hvad skal der egentlig til, når kommunikation foregår hele tiden, med alle stakeholders, og når alle med en smartphone er sin egen kanal?Strategisk kommunikation i praksis giver viden og værktøjer til, hvordan du skaber værdi som professionel kommunikatør i en forandret verden. I bogen får du overblik over den vigtigste teori, indblik i konkrete cases og inspiration fra verdens førende forskere på kommunikationsfeltet. Læs f.eks. om udfordringerne med at skabe tillid og god kontakt med alle stakeholders, om intern kommunikation, krisekommunikation og facilitering af forandringer. Bogens cases kommer fra den globale logistikvirksomhed A. P. Møller – Mærsks kommunikative maskinrum. Hvad gjorde Mærsk f.eks., da klimaet kaldte på et nyt samfundsansvar, eller da invasionen i Ukraine skabte en helt ny virkelighed? Bogen stiller skarpt på viden, evner og personlige egenskaber hos den professionelle kommunikatør, der skal mestre de mange roller fra producent til facilitator, træner og producer. Strategisk kommunikation i praksis er til den kommunikationsstuderende og den nysgerrige kommunikatør, der gerne vil blive klogere på teori og praksis og have helt konkrete værktøjer til hverdagen.
- Bog
- 368,95 kr.
-
- En effektiv vej til bedre tekster
128,95 kr. I denne bog finder du værktøjer og eksempler, så du kan se din egen kommunikation efter og få ny inspiration til bedre tekster. Følg bogens kapitler og kom effektivt hele vejen fra tanke til tekst.
- Bog
- 128,95 kr.
-
- inspiration til retorisk lederskab
44,95 kr. Pressen barrikaderer huset, en direktør skal fyres, eller der skal kæmpes for at gøre medarbejderne mere agile uden at miste tillid. Ledere på alle niveauer er afhængige af effektiv kommunikation for at skabe fremdrift og trivsel. Men det er sjældent, at man får lov at gå bag om den polerede kommunikationsfacade. Det har de to garvede kommunikationsrådgivere Anne Katrine Lund og Pernille Steensbech Lemée gjort i denne bog.I Sagt fra toppen fortæller syv topledere om deres erfaringer, og eksempler på deres kommunikation analyseres retorisk. Målet er at inspirere til bedre kommunikation og vise, at retoriske refleksioner er en afgørende del af et effektivt lederskab. ”Til daglig hjælper vi ledere og rådgivere med at finde en troværdig og hensigtsmæssig kommunikationsform, der passer til kulturen, personerne og ambitionerne. Når det fungerer bedst, finder den enkelte sit eget retoriske potentiale og får skabt en velfungerende hverdag. Eksemplerne fra topledere og vores analyse af deres kommunikation kan forhåbentligt inspirere andre.”, siger forfatterne.Så: Hvilke tanker gør Danmarks topledere sig om betydningen af kommunikation? Og hvordan arbejder de med at forbedre sig? Anne Katrine Lund og Pernille Steensbech Lemée har interviewet Margrethe Vestager (økonomi- og indenrigsminister), Eivind Kolding (ordførende direktør, Danske Bank), Merete Eldrup (adm. direktør, TV2), Michael Pram Rasmussen (bestyrelsesformand, TopDanmark), Lise Egholm (tidl. leder, Rådmandsgades Skole), Lars Liebst (adm. direktør, Tivoli) og Lars Rohde (nationalbankdirektør). Og de to forfattere har analyseret eksempler på de interviewedes kommunikation fra stormøder med medarbejdere til kritiske interview i bedste sendetid.Det står læseren frit for at overføre topledereksemplerne til egen kommunikation og at bruge Lund og Lemées retoriske fif til eget virke. Hvad enten man selv siger tingene fra toppen eller ej.
- E-bog
- 44,95 kr.
-
- Danske topledere om kommunikation
118,95 kr. Kommunikationen er helt afgørende for at drive en organisation med succes! I De 12 bud - danske topledere om kommunikation giver 12 topledere fra helt forskellige brancher deres personlige bud på, hvilken betydning kommunikation har. Budskaberne er enkle og direkte: Nærvær, åbenhed og personlig stil er nogle af de centrale kodeord, hvis man vil være en god kommunikator. De 12 topledere sætter med lærerige beretninger og eksempler flere nuancer på kommunikationens betydning - og de er ikke bange for at indrømme, at de til tider er blevet klogere af ubehagelige erfaringer. Beretningerne bliver suppleret af lærerige cases fra deres organisationer.
- E-bog
- 118,95 kr.
-
108,95 kr. I denne bog er ordet givet til nogle af landets førende kommunikationsforskere fra universiteter og handelshøjskoler. Ordet har været frit - kun omdrejningspunktet har ligget fast, nemlig at artiklerne skulle illustrere både dybden og bredden af den kommunikerende organisation. Bogen har bidrag af Johan Peter Paludan, Hans Gullestrup, John Kuada, Erik Johnsen, Steen Hildebrandt, Jørn Lund, Kim Scrøder og Erik Hansen. Den kommunikerende organisation er samtidig titlen på en ny tværvidenskabelig serie, hvor forskere og praktikere har udgivet en række bøger om kommunikation. Omdrejningspunktet er kommunikation i og fra organisationer, hvilket er temaet for forskning på mange forskellige felter - hos sprog - og kommunikationsforskere samt ledelses- og organisationsforskere.
- E-bog
- 108,95 kr.
-
44,95 kr. Der er flere og flere ledere, kommunikationsfolk og forskere, der taler om bedre lederkommunikation – og især om, hvor stort et problem det er i organisationer, at lederne ikke kommunikerer godt nok. Men få steder lykkes det at gøre ord til handling og bedre kommunikation. Den interne og eksterne kommunikation er helt afhængig af, at lederne fungerer som gode troværdige kommunikationskanaler. Alligevel er det alt for få kommunikationsafdelinger, der prioriterer eller får mulighed for at prioritere at arbejde seriøst med kvalitetssikring af lederkommunikation.I bogen kan du læse om et forsknings- og udviklingsprojekt i TDC, hvor vi prøvede at finde veje til at gøre lederne bedre. Erfaringerne bliver suppleret af cases fra andre virksomheder; Irma, TrygVesta, Novozymes og Carlsberg.Bogen er hverken en traditionel lærebog eller en simpel how-to-bog med en hurtig opskrift til sikker succes. Den rummer viden og værktøjer, refleksioner og erfaringer – kort sagt: forhåbentlig masser af inspiration til arbejdet med at gøre lederes kommunikation bedre.Seks stjerner ud af seks mulige i Berlingske Nyhedsmagasin. Den begejstrede anmelder skrev bl.a.:"Jeg har allerede bestilt et par ekstra eksemplarer til ledere og medarbejdere i min virksomhed, da de ikke får mit eksemplar."Bogen:• Kapitel 1 stiller skarpt på baggrunden for overhovedet at tage fat på lederkommunikation, og argumenterer for, hvorfor det er en af de aller største udfordringer for kommunikationsfolk netop nu.• Kapitel 2 ser på lederkommunikation med medarbejdernes øjne. Hvad har de brug for? Hvad er ønsker og behov?• Kapitel 3 skifter vinklen til lederne. Hvor ser de selv udfordringerne i at kommunikere godt? For kun ved at kende ledernes egne vurderinger er det muligt at vide, hvor man skal sætte ind i arbejdet med at motivere dem til at blive bedre. '• Kapitel 4 tager skridtet fra analyse til forandringer. Hvad kan man gøre for at gøre lederne bedre? Her er råd, erfaringer og værktøjer til arbejdet mod bedre lederkommunikation.• Kapitel 5 breder perspektivet ud. Hvad er erfaringerne i andre danske organisationer – og hvor ser kommunikationschefer især udfordringerne. En bench mark der tydeligt viser, at lederkommunikationen er en meget stor udfordring, som mange organisationer endnu ikke er i nærheden af at tage fat på.Seks stjerner i Berlingske Nyhedsmagasin og Berlingske Business. Læs anmeldelsen.Børsen har givet bogen 5 ud af 6 huer. De skrev bl.a.: "Anne Katrine Lund er blevet én af vore førende kommunikationseksperter. Hun har med en ph.d. fra Københavns Universitet en solid teoretisk ballast, og hun har en række praktiske studier og erfaringer bag sig, når hun i den nye bog ”Lad gå videre” fortæller om, hvordan man som virksomhed kommer i gang med at arbejde mere professionelt og systematisk med lederkommunikation."
- E-bog
- 44,95 kr.