Bøger af Anne Jerslev
-
158,95 kr. Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur. Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger almindelige mennesker eller celebrities i hverdagslige eller mere ekstraordinære situationer. Reality-programmer fokuserer på følelser og giver seerne en fornemmelse af at komme tæt på deltagerne, ikke mindst igennem de tværmediale tilbud om brugerinvolvering, flere af programmerne indeholder. Anne Jerslev belyser seernes interesse for og inddragelse i reality-tv og diskuterer reality-tv's sammenhæng med celebritykulturen. Desuden behandler hun reality-tv som genre, reality-tv's samspil med den mediemæssige udvikling og sætter fænomenet ind i en bredere kulturel kontekst.
- Bog
- 158,95 kr.
-
1.197,95 kr. - Bog
- 1.197,95 kr.
-
- Blurred Boundaries
1.234,95 kr. This book distinguishes itself from earlier books on David Lynch by taking in-depth consideration of his entire oeuvre. Besides his films and the Twin Peaks series, David Lynch: Blurred Boundaries includes discussions of Lynch¿s paintings and drawings, music videos, commercials, short experimental works, digital projects on the YouTube channel David Lynch Theater and the Internet documentary The Interview Project, as well as the exhibition The Air is on Fire, which Jerslev regards as one of Lynch¿s main works. David Lynch: Blurred Boundaries offers a view of Lynch¿s total work, in which one medium or genre is no more important than the other. It discusses the ways in which Lynch has worked throughout his career with different art forms and has right from the start experimented with the blurring of boundaries between media and genres. And it discusses ways Lynch creates atmospheres by different audio-visual and visual means.
- Bog
- 1.234,95 kr.
-
678,95 kr. Klassisk og moderne medieteori er den første samlede danske fremstilling af medieteoriens centrale retninger, skoler og paradigmer. Behovet for en dansksproget grundbog om medieteori er blevet udtalt i takt med medie- og kommunikationsvidenskabens vækst i Danmark siden 1980’erne og interessen for mediernes rolle i tilstødende videnskaber.Medier udgør en central del af den moderne tilværelse og det moderne samfundsliv. Det gælder alt fra politik, kultur og religion til arbejde, fritid og forbrug. Bogen søger at udbrede kendskabet til førende teorier om medier og kommunikation. Desuden viser den, hvordan vores medieteoretiske forståelse har ændret sig i takt med forandringer i det medie- og informationsteknologiske landskab.Bogen tilbyder en historisk oversigt over medieteoriens fremkomst og udvikling. Tidsmæssigt griber bogen tilbage til det 20. århundredes begyndelse, hvor de første medieteoretiske betragtninger blev formuleret. Derpå følger en gennemgang af efterkrigstidens mere systematiske udvikling af medieteorien. Bogen slutter med en række teorier, der sætter forståelsesrammer for de ændringer, som de sidste års medieteknologiske udvikling – og i særdeleshed de digitale medier – afstedkommer for relationerne mellem medier, mennesker og samfund.Bogen er opbygget kronologisk og består af tre dele: ”Klassisk medie- og kommunikationsteori”, ”Nyere medieteori” og ”Forandringer af medier og kommunikation”. De enkelte kapitler præsenterer periodens centrale teorier og afsluttes med en oversigt over nøglebegreber.
- Bog
- 678,95 kr.
-
- Kort og præcist om medier og kommunikation
128,95 kr. Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur.Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger almindelige mennesker eller celebrities i hverdagslige eller mere ekstraordinære situationer.Reality-programmer fokuserer på følelser og giver seerne en fornemmelse af at komme tæt på deltagerne, ikke mindst igennem de tværmediale tilbud om brugerinvolvering, flere af programmerne indeholder.Anne Jerslev belyser seernes interesse for og inddragelse i reality-tv og diskuterer reality-tv's sammenhæng med celebritykulturen. Desuden behandler hun reality-tv som genre, reality-tv's samspil med den mediemæssige udvikling og sætter fænomenet ind i en bredere kulturel kontekst.
- E-bog
- 128,95 kr.
-
- De danske dogmefilm
158,95 kr. De danske dogmefilm har udfordret publikummed deres placering mellem tradition og fornyelse.I Nøgne billeder tager en række filmforskere udfordringenop gennem grundige analyser af deenkelte dogmefilm. I fokus står instruktørernesmeget forskellige udmøntning af dogmereglerne.Nøgne billeder kaster et indgående blik på hveraf de indtil videre ti danske dogmefilm.Der er skarpe iagttagelser og spændendefortolkninger af alle de kendte film fra »Festen«og »Idioterne« til »Forbrydelser«.Bogen er selvskreven ikke kun i filmundervisningen,men overalt, hvor film diskuteres.Nøgne billeder er et ‘must have’ for filmelskere.
- E-bog
- 158,95 kr.