Bøger af Allan Andreasen Kortnum
-
- Fra præstationskultur til læringskultur
188,95 - 238,95 kr. Mindsetbaseret undervisning udfordrer udsagn som ”matematik er bare ikke mig” og gør op med myten om det naturlige talent. Måden, man tænker om sig selv og sine evner på, har betydning for, hvor godt man klarer sig i sin uddannelse, på arbejdspladsen, i sport og i familielivet. Mindset-teori bygger på en forståelse af, at man enten har et overvejende fastlåst eller et udviklende mindset, hvor man hhv. anser sine evner for givne eller rodfæstede, eller som noget der udvikles over tid og derfor i høj grad kan påvirkes. Det er en central pointe i bogen, at arbejdet med at udvikle elevers mindset bør knyttes tæt til læringsmiljøet og relationen mellem elever og underviser. Bogen indeholder en række konkrete og umiddelbart anvendelige forslag til, hvordan undervisere og elever kan arbejde med udvikling af et udviklende mindset i klasselokalet. Den tager fat i temaer som klasserummet som risikofrit miljø, fejl og feedback. I bogen møder man elevtyper som ”den flittige pige”, ”højdespringeren” og ”det dovne talent” og får gennem mindset-teori flere bud på, hvad man som underviser kan gøre for at hjælpe forskellige elevtyper til bedre at forløse deres potentiale. Mindsetbaseret undervisning henvender sig til alle, der har med undervisning at gøre, hvad enten det er folkeskolen, gymnasieskolen, erhvervsskoler, universiteter eller lignende, såvel som til interesserede forældre. Om forfatterne: Allan Andreasen Kortnum, cand.mag. i historie og geografik. Rektor på Århus Akademi og var før det uddannelsesleder på Viborg Gymnasium og HF. Jeppe Agger Nielsen, lektor og ph.d. ved Institut for Statskundskab, Aalborg Universitet. Peter Arnborg Videsen, lektor i fysik og matematik og projektkoordinator på Viborg Gymnasium og HF.
-
- Styrk organisationens samarbejde og læring
323,95 - 377,95 kr. Ledere, som bringer et udviklende mindset i spil, frigør et større potentiale i organisationen. De udvikler stærkere talenter og skaber et engageret, trygt og robust arbejdsmiljø, som er baseret på samarbejde, feedback og læring. MINDSETBASERET LEDELSE handler om at skabe resultater med udgangspunkt i principperne bag personligt mindset og psykologisk tryghed. I mindsetbaseret ledelse ser man fejl og kritisk feedback som læringsmuligheder, og den er dermed et bidrag til opgøret med nulfejlskultur og uproduktiv, intern konkurrence. MINDSETBASERET LEDELSE præsenterer på en tilgængelig måde de væsentligste resultater fra mindsetforskningen og diskuterer, hvad det udviklende mindset koblet med psykologisk tryghed kan betyde for virksomheder og ledere – herunder hvilke faldgruber man skal være opmærksom på. • En omfattende og gennemgående case illustrerer, hvordan en global virksomhed arbejder med at forankre sin nye kultur i et udviklende mindset. • Eksempler og øvelser sætter fokus på de områder og processer i organisationen, hvor mindsetbaseret ledelse kan gøre en væsentlig forskel, uden at virksomhedens mål tabes af syne. • Bogen samler teori og empiri og giver inspiration, refleksion og praksisråd til dig, som vil i gang med mindsetbaseret ledelse. Bogen henvender sig til ledere og HR-medarbejdere på alle niveauer i både private og offentlige virksomheder. Den vil desuden inspirere lederrådgivere, ledercoaches samt interne og eksterne konsulenter. Ledelsesuddannelser, som ønsker at introducere mindsetbaseret ledelse, kan med fordel knytte bogen til pensum.