De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger i Vejledning og profession serien i rækkefølge

Filter
Filter
Sorter efterSorter Serie rækkefølge
  • - Indføring i forskningsarbejde i skolen
    af Mary Brekke & Tom Tiller
    238,95 - 317,95 kr.

    ”Læreren som forsker” er et ideal for den gode læreruddannelse og den gode skole. Et ideal der er kommet nærmere en realisering med en ny læreruddannelseslov og en ny folkeskolelov.I ’Læreren som forsker’ bliver den studerende og læreren indført i en lang række forskningsmetoder og metaovervejelser over forskning og lærerarbejde. Studerende og lærere får teori og metode på bl.a. aktionslæring, casestudier, læringscafé, livshistorier, videoobservation og forskningsinterview.Bogen er et kompetenceudviklende studieredskab til bachelorprojekter, praktikprojekter og andre opgaver med empiriske undersøgelser. Den retter sig mod studerende og undervisere i læreruddannelsen og på praktikskolerne, og skifter man lærer ud med fx sygeplejerske, pædagog eller socialrådgiver, er bogen også fuldt ud anvendelig og aktuel på disse professionsuddannelser.Andre bøger i serien ’Vejledning & profession’Per Jensen & Inger Ulleberg’Mellem ordene – kommunikation i professionel praksis’Thorbjørn J. Karlsen’Vejledning under nye vilkår’Terje Ogden’Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge’Svein Aage Christoffersen (red.)’Professionsetik’Asbjørn Kärki Ulvestad & Freja Ulvestad Kärki’Flerstemmig Vejledning’’Vejledning & profession’ er studiebøger til professionsuddannelser ogprofessionsudøvere. Serien fokuserer på professionsområder som faglig etik, kommunikation, vejledningsteori og -metode.Bogen rummer bidrag af:Jarle BakkeCato R.P. BjørndalKristin Emilie W. BjørndalMary BrekkeAnne G. DanielsenTor Vidar EilertsenEli Moksnes FuruSidsel GermetenMatts MattssonMay Britt PostholmKarin RørnesPetri SaloHilde SollidGerd StølenOdd Arne ThunbergTom Tiller

  • af Per Lauvås, Gunnar Handal & Kirsten Hofgaard Lycke
    238,95 kr.

    Alle professionelle har gavn af at udvikle kompetencer i mødet med nye udfordringer, at etablere fællesskaber, at skabe nye perspektiver på gamle rutiner og arbejdsmønstre og kollegial støtte. Uanset om man er nyansat eller en erfaren medarbejder.Kollegavejledning er ikke så enkel, som man kunne forestille sig, men belønningen er stor, når man gør en indsats. I denne bog præsenteres de mest aktuelle arbejdsmetoder inden for kollegavejledning med teori og praksiserfaringer.Bogen er forsynet med velprøvede redskaber, udviklet af kapaciteter med stor erfaring på området, til etablering af kollegavejledning. Desuden bidrager den til at udvikle igangværende kollegavejledning.

  • af Per Lauvås & Gunnar Handal
    314,95 kr.

    Bogens centrale tema er, hvordan man kan vejlede for at udvikle den enkeltes praktiske fagteori, så den udgør et stadig mere righoldigt og reflekteret grundlag for handling. Det er ikke ´rigtig praksis´, som er i fokus, men ´reflekteret praksis´, dvs. en praksis, hvor teoretiske og praktiske begrundelser afprøves og ses i sammenhæng med etiske overvejelser.

  • af Thorbjørn J. Karlsen
    274,95 kr.

    Bogen diskuterer centrale sider ved vejledning i det moderne samfund. I første del, 'Vejledning og møder med det uforudsete', bliver vejlederens møde med den, som bliver vejledt, drøftet. Anden del, 'Vejledningog vores tid', sætter vejledning ind i det senmoderne samfunds kontekster, og tredje del, 'Vejledning og kollektive processer', omhandler udviklings- og professionsfaglighed i vejledning.Bogen er central i diskussionen om vejlederens ansvar og kompetence i vejledning, og den forståelse og praksis, som kan tillægges vejledning i uddannelse og erhvervsfunktioner.Forfatterne repræsenterer forsknings- og uddannelsesmiljøer ved Høgskolen i Østfold, Norge, Universitetet i Tromsø, Karlstads Universitet og Stockholms Universitet, der især har forsket i skole- og førskoleområdet.