De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger i Fandango; Fandango 7-9 serien

Filter
Filter
Sorter efterSorter Serie rækkefølge
  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    133,95 kr.

    Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 8. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk. Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    133,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 7. Vinkler på dansk. Læse/skrivguide indeholder alle de notatark eleven har brug for i sit arbejde med Fandango 7.Notatarakene er dels læseforståelsesmodeller, som støtter eleven i at læse, forstå og fortolke grundbogens tekster, dels ark, der forbereder eleven i hans/hendes egen skriveproces.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    1.148,95 kr.

    I Fandango 8. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 8 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål 2015 og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne.Sidst i hvert kapitel gennemgås evalueringsopgaven og den tekst, der er udgangspunkt for arbejdet med skriftlig fremstilling i det pågældende kapitel.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    122,95 kr.

    Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 9. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk.Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    1.148,95 kr.

    I Fandango 7. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 7 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål 2015 og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne.Sidst i hvert kapitel gennemgås evalueringsopgaven og den tekst, der er udgangspunkt for arbejdet med skriftlig fremstilling i det pågældende kapitel.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    1.063,95 kr.

    I Fandango 9. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 9 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne. Sidste kapitel giver en grundig indføring i og hjælp til undervisningen i skriftlig fremstilling med Fandango 9.

  • - Vinkler på dansk
    af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    449,95 kr.

    GrundbogenI Fandango 8 – Vinkler på dansk udfordres eleverne med spændende tekster af bl.a. Mette Hegnhøj Mortensen, Kim Fupz Aakeson, Louis Jensen, Bent Haller og Dorthe Nors.  De stifter desuden bekendtskab med et spændende makkerpar i ny dansk børne- og ungdomslitteratur: Oscar K. og Dorte Karrebæk. Men der skal også arbejdes indgående med sociale medier og vores brug af dem, med intertekstuelle møder i litteraturen, med temaet trekantsdrama og med 1940’erne som periode. Og meget, meget mere … Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel. Arbejdet med skriftlig fremstilling ligger i naturlig forlængelse af litteraturlæsningen, og alle forløb evalueres med en synopsisopgave. Brugen af læseforståelsesstrategier er integreret i arbejdet med teksterne, sådan at analyse og fortolkningsaktiviteterne udspiller sig på baggrund af en grundig og velforberedt læsning af de litterære og faglige tekster. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.LærervejledningLærervejledningen til Fandango 8. Vinkler på dansk indeholder analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål. Læse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog. i-bog Til systemet hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til kapitlerne og tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter og løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark også ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er.Fandango 7-9 er et solidt grundbogsmateriale, der går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer inddrager meningsfuld evaluering bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstilling

  • - Vinkler på dansk
    af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    449,95 kr.

    GrundbogenVinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Med Fandango 7 – Vinkler på dansk kommer eleverne rundt om hele danskfaget. Den bedste moderne ungdomslitteratur, nye vinkler på nye medier, et væld af genrer, intertekstuel læsning af ældre litteratur – det hele præsenteret i øjenhøjde med eleverne og deres verden.Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel. Arbejdet med skriftlig fremstilling ligger i naturlig forlængelse af litteraturlæsningen, og alle forløb evalueres med en synopsisopgave. Brugen af læseforståelsesstrategier er integreret i arbejdet med teksterne, sådan at analyse og fortolkningsaktiviteterne udspiller sig på baggrund af en grundig og velforberedt læsning af de litterære og faglige tekster. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.Fandango 7-9 er et solidt grundbogsmateriale, der·       går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer·       integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik·       sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer·       inddrager meningsfuld evaluering·       bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstillingLæse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog.i-bogTil systemet hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til hvert kapitel og tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter og løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark også ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er. LærervejledningLærervejledningen til Fandango 7. Vinkler på dansk indeholder analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål. www.fandangoudskoling.gyldendaldkPå Fandango-udskolings hjemmeside finder du indgangen til i-bøgerne og desuden forskellige gratis resurser, bl.a. lister over alle primærteksters normalsidetal.

  • - Vinkler på dansk
    af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    449,95 kr.

    GrundbogenI Fandango 9 – Vinkler på dansk skærpes elevernes analytiske færdigheder, og al deres viden om kortprosa, noveller, digte og romaner kommer i spil, når de sammen folder litteraturarbejdet ud med tekster af Bent Haller, Sanne Munk Jensen, Søren Ulrik Thomsen og Ronnie Andersen.Områderne Læsning og Fortolkning giver mening til hinanden, når brugen af læseforståelsesstrategier er grundigt integreret i arbejdet med de litterære tekster.Under kompetenceområdet Kommunikation udforsker eleverne de aktuelle mediefænomener shitstorms, digitale fodspor og pressefoto. Og i den anden ende af tidsskalaen ser de gennem intertekstuelle links nærmere på Det moderne gennembrud i læsningen af en Herman Bang-novelle.Arbejdet med Fremstilling er samlet i et fokuskapitel. Her bliver eleverne helt skarpe på teksttyper, genrer, sprog og argumentation, når de øver sig i at skrive gode tekster i centrale genrer som essay, klumme, debatindlæg, reportage og autofiktion.Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel, og hvert forløb evalueres med en synopsisopgave. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.Læse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog.LærervejledningVejledningen til Fandango 9 udkommer maj 2017. Her vil være analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål.i-bogTil hver grundbog hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til enkelte kapitler og ekstra tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I i-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter, og de kan desuden løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er.Fandango 7-9 – Vinkler på dansk er et solidt grundbogsmateriale, der• går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer• integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik• sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer• inddrager meningsfuld evaluering• bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstilling