Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af feedback og vurdering for læring
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af feedback og vurdering for læring
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Teamets arbejde med læringsmål – udvikling af en skolekultur med fokus på læring
Af Lise Mayland
Artiklen her beskriver, hvordan man som skole og team kan arbejde med at udvikle en praksis omkring læringsmål, der har betydning for såvel lærere som elever. Den giver blandt andet konkret inspiration til at tilrettelægge en proces omkring, hvordan læringsmål kan styrke og udvikle en skolekultur med fokus på læring inspireret af aktionslæringsmetode.
”Vurdering for læring” i Vejen Kommune
Af Henriette Vendelbo Eriksen og Helle Agerskov Høffner
Vejen Kommune har rettet blikket mod Norge og er i fuld gang med implementeringen af ”Vurdering For Læring”, som er inspireret af det norske Undervisningsdirektorats nationale satsning af samme navn. Forfatterne beskriver, hvordan processen er tilrettelagt i Vejen Kommune, og hvad dette
indebærer af udfordringer til såvel ledelsessom forvaltningsniveau.
Målstyring og feedbackkultur – hinandens forudsætninger!
Af Peter Brixen
For at målstyring i skolen skal have den ønskede effekt, er det centralt, at den følges af en løbende feedback på opnåelsen af målene. Det gælder formuleringen af mål på alle niveauer fra de nationalt formulerede resultatmål til den enkelte elevs læringsmål. Artiklen her beskriver blandt andet, at det
er nødvendigt med en kulturændring, hvor feedback spiller en afgørende rolle.
Teamets arbejde med læringsmål – udvikling af en skolekultur med fokus på læring
Af Lise Mayland
Artiklen her beskriver, hvordan man som skole og team kan arbejde med at udvikle en praksis omkring læringsmål, der har betydning for såvel lærere som elever. Den giver blandt andet konkret inspiration til at tilrettelægge en proces omkring, hvordan læringsmål kan styrke og udvikle en skolekultur med fokus på læring inspireret af aktionslæringsmetode.
”Vurdering for læring” i Vejen Kommune
Af Henriette Vendelbo Eriksen og Helle Agerskov Høffner
Vejen Kommune har rettet blikket mod Norge og er i fuld gang med implementeringen af ”Vurdering For Læring”, som er inspireret af det norske Undervisningsdirektorats nationale satsning af samme navn. Forfatterne beskriver, hvordan processen er tilrettelagt i Vejen Kommune, og hvad dette
indebærer af udfordringer til såvel ledelsessom forvaltningsniveau.
Målstyring og feedbackkultur – hinandens forudsætninger!
Af Peter Brixen
For at målstyring i skolen skal have den ønskede effekt, er det centralt, at den følges af en løbende feedback på opnåelsen af målene. Det gælder formuleringen af mål på alle niveauer fra de nationalt formulerede resultatmål til den enkelte elevs læringsmål. Artiklen her beskriver blandt andet, at det
er nødvendigt med en kulturændring, hvor feedback spiller en afgørende rolle.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af feedback og vurdering for læring
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2015. 18. årgang. Tema: Ledelse af feedback og vurdering for læring findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621