Hvad kan startups, som vi ikke kan?
- En guide til bæredygtig vækst i partnerskab
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 239
- Udgivet:
- 2. maj 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x242x20 mm.
- Vægt:
- 535 g.
- 1-3 hverdage.
- 2. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Hvad kan startups, som vi ikke kan?
Bliv klar til fremtidens bæredygtige vækst ved at åbne din virksomhed for startups, der kan det, som I ikke kan. Bogen er en guide til beslutningstagere i etablerede virksomheder, der gerne vil øge deres innovationskraft gennem samarbejde med bæredygtige startups, men er i tvivl om, hvordan de gør i praksis og hvordan de styrer uden om dilemmaer og risici. Det er den første bog på dansk, som kobler bæredygtighed, innovation og partnerskaber.Bogen guider læseren gennem nyudviklede metoder, en 4-trins procesmodel og en perlerække af cases fra store danske virksomheder. Den er skrevet af Freja Ludvigsen, der er ekspert i bæredygtige corporate-startup miljøer.
Ny model til corporate-startup miljøer
Inspirerende cases fra danske virksomheder
Efterskrift af Steen Hildebrandt
Bogen er skrevet af Freja Ludvigsen, cand.scient.pol. Hun deler i denne bog sin passion for bæredygtighed, innovation og partnerskaber.
Hun var indtil 2021 erhvervsudviklingschef i Gladsaxe Kommune, en af landets største erhvervskommuner. Her var med til at skabe to bæredygtige corporate-startup miljøer. I dag driver hun virksomheden Partnerskaberen, hvor hun hjælper virksomheder, kommuner og organisationer med at skabe fremtidens vækst. Bogen er grafisk faciliteret af Christina Hemmingsen, ejer af Visuel Proces.
Læs mere på partnerskaberen.dk
”Dette er en vigtig, relevant og interessant bog. Det er en modig bog, som jeg har læst med stor interesse. Jeg gætter på, at mange læsere har samme oplevelse, som jeg har haft, nemlig at Freja Ludvigsen i denne bog træder nye stier i ledelsesterrænnet. Jeg værdsætter det faglige, både det teoretiske og det empiriske indhold i bogen, men også tonen, tilgangen og den grafiske stil i bogen, som gør det til en yderligere fornøjelse at læse og arbejde med bogen. Forfatteren taler om bæredygtighed, partnerskaber, lederskab, bæredygtig ledelse, og det er vigtigt, men hun går et meget vigtigt skridt videre og taler om genopretning […] . Jeg tror, vi her kan lære meget af startup-virksomhederne.”
– Steen Hildebrandt, professor
Blandt DI's over 19.000 medlemsvirksomheder er der konstant fokus på innovation og bæredygtig omstilling, og partnerskaber mellem corporates og startups er en oplagt mulighed for at styrke det arbejde. Med gode råd, konkrete cases og overblik over forskellige samarbejdsformer giver Freja Ludvigsen her i bogen god inspiration til, hvordan de etablerede virksomheder og startups kan hjælpe hinanden – og verden omkring os.
- Emil Fannikke Kiær, politisk direktør, Dansk Industri
COWI bidrager til Freja Ludvigsens kommende bog om bæredygtige corporate-startups partnerskaber, fordi det er relevant at trække på hendes erfaringer og få input til, hvordan vi bedst fortsætter med at opbygge succesfulde partnerskaber med startups fra hele verden. Der er flere aspekter, man bør overveje i den forbindelse, og her kan Frejas bog bidrage til en struktureret gennemgang af de vigtigste emner.Emnet er relevant for os, fordi vi ser involveringen af startups som en vigtig kilde til innovation og kundefokuseret udvikling i COWI - og som en væsentlig brik i vores fremtidige Innovation Ecosystem.
- Charlotte Søgaard, Innovation Director in COWI
Ny model til corporate-startup miljøer
Inspirerende cases fra danske virksomheder
Efterskrift af Steen Hildebrandt
Bogen er skrevet af Freja Ludvigsen, cand.scient.pol. Hun deler i denne bog sin passion for bæredygtighed, innovation og partnerskaber.
Hun var indtil 2021 erhvervsudviklingschef i Gladsaxe Kommune, en af landets største erhvervskommuner. Her var med til at skabe to bæredygtige corporate-startup miljøer. I dag driver hun virksomheden Partnerskaberen, hvor hun hjælper virksomheder, kommuner og organisationer med at skabe fremtidens vækst. Bogen er grafisk faciliteret af Christina Hemmingsen, ejer af Visuel Proces.
Læs mere på partnerskaberen.dk
”Dette er en vigtig, relevant og interessant bog. Det er en modig bog, som jeg har læst med stor interesse. Jeg gætter på, at mange læsere har samme oplevelse, som jeg har haft, nemlig at Freja Ludvigsen i denne bog træder nye stier i ledelsesterrænnet. Jeg værdsætter det faglige, både det teoretiske og det empiriske indhold i bogen, men også tonen, tilgangen og den grafiske stil i bogen, som gør det til en yderligere fornøjelse at læse og arbejde med bogen. Forfatteren taler om bæredygtighed, partnerskaber, lederskab, bæredygtig ledelse, og det er vigtigt, men hun går et meget vigtigt skridt videre og taler om genopretning […] . Jeg tror, vi her kan lære meget af startup-virksomhederne.”
– Steen Hildebrandt, professor
Blandt DI's over 19.000 medlemsvirksomheder er der konstant fokus på innovation og bæredygtig omstilling, og partnerskaber mellem corporates og startups er en oplagt mulighed for at styrke det arbejde. Med gode råd, konkrete cases og overblik over forskellige samarbejdsformer giver Freja Ludvigsen her i bogen god inspiration til, hvordan de etablerede virksomheder og startups kan hjælpe hinanden – og verden omkring os.
- Emil Fannikke Kiær, politisk direktør, Dansk Industri
COWI bidrager til Freja Ludvigsens kommende bog om bæredygtige corporate-startups partnerskaber, fordi det er relevant at trække på hendes erfaringer og få input til, hvordan vi bedst fortsætter med at opbygge succesfulde partnerskaber med startups fra hele verden. Der er flere aspekter, man bør overveje i den forbindelse, og her kan Frejas bog bidrage til en struktureret gennemgang af de vigtigste emner.Emnet er relevant for os, fordi vi ser involveringen af startups som en vigtig kilde til innovation og kundefokuseret udvikling i COWI - og som en væsentlig brik i vores fremtidige Innovation Ecosystem.
- Charlotte Søgaard, Innovation Director in COWI
Brugerbedømmelser af Hvad kan startups, som vi ikke kan?
-
Freja Ludvigsen har skrevet en meget relevant bog om partnerskaber imellem de klassiske virksomheder og startups. Bogen er lækkert udført og dermed let at læse. Den er en god blanding af cases, modeller og inspiration til at skabe bæredygtige partnerskaber. Frejas 4 trins model er meget værdifuld til at få truffet de rigtige beslutninger i processen.
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Hvad kan startups, som vi ikke kan? findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621