De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Executive Magazine's Books/Børsens Forlag

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Skab dit eget varemærke
    af Peter Horn
    263,95 kr.

    Forfatteren er kendt i erhvervs- og medieverdenen, og hans erfaringsgrundlag herfra må formodes at danne basis for denne bog. skønt han overvejende tager udgangspunkt i mennesker, der ønsker en karriereudvikling som ansat i enten privat eller offentlig virksomhed, kan bogens målgruppe snildt udvides til også at omfatte fx politikere, kunstnere og egentlig alle andre, der gerne vil gøre sin person bemærket i en eller anden form for fagligt regi. Bogen er fyldt med gode tips og nyttige redskaber, den er inspirerende, alment tilgængelig og kan anvendes bredt. Bogen fremtræder nydeligt og overskuelig med en fyldig litteraturliste. Der findes ikke andet om emnet på dansk. - Lektørudtalelse.Læs mere: www.peterhorn.dk .

  • - Sådan vinder du!
    af Peter Horn
    286,96 kr.

    Forfatteren som er erfaren ledelsesrådgiver, skriver om det spil, mål og midler, man som aktiv arbejdstager er en mere eller mindre heldig deltager i. Bogen åbner spillet med kerneord som "magt, begær og indflydelse", og definerer således i et afsnit spillets forudsætninger, "Karrierespillet er ens evne til i samspil med andre at udvikle de strukturer, der fører til opnåelse af et i forvejen fastsat mål". Karrierespillet går videre med et afsnit om strategi med praktiske eksempler og "spillerprofiler", og klarlægning af spilleressourcer som det rigtige netværk. Man skal ville møde andre, og skabe netværk, og vel at mærke de rigtige netværk, der kan fremme ens karrierespil. Forfatteren giver en såvel intern i en virksomhed som ekstern værktøjskasse der er nødvendig i spiller-tasken. Efterskriftet fortæller om bogens 3 mål. Give rette værktøj til de der vil karrierespillet, og vejlede de der ikke vil, og som det tredje gøre ledersiden bevidst om karrierespillet. Interessant og tilgængelig bog, både for de, der vil spillet og de, som ønsker plads på sidelinjen. - Fra lektørudtalelse. Læs mere: www.peterhorn.dk .BEMÆRK: DENNE UDGAVE LEVERES I KLASSISK HARDCOVER TIL SÆRPRIS UDEN SMUDSOMSLAG.

  • - Revitalisering af menensker og virksomheder
    af Peter Horn
    238,96 kr.

    Peter Horns bog kan hjælpe ledelser og bestyrelser til ny inspiration og perspektivering gennem formlen Vision - status = strategi. Bogen, tager afsæt i virksomhedsfilosoffen Mogens Stiller Kjärgaards lov om revitalisering af mennesker og virksomheder. Denne teori formulerer Peter Horn også i loven om Mogens Stiller Kjärgaards timeglas. Loven handler om erkendelse; at tage ansvar for egen fremtid og egne handlinger. Bl.a. rejses spørgsmålet: ”Kan en virksomhed begå selvmord?” – Med cases fra ind- og udland rummer Vision minus status = strategi fremragende inspiration til den virksomhed, der har brug for et at arbejde med treenigheden vision, mission og strategi – med gennemførelse og resultat som mål. Læs mere: www.peterhorn.dk .

  • - Historien om SAS´turnaround
    af Peter Horn & Jens Wittrup Willumsen
    388,95 kr.

    En erhvervshistorisk bog om SAS' udvikling med udgangspunkt i 2001-2005, der var vigtige og turbulente år for virksomheden, hvor virksomheden udviklingsmæssigt lavede et såkaldt "turnaround". Et managementbegreb, der kan defineres sådan: "Turnaround omfatter for en virksomhed, at dens ledelse ved at bruge sine ressourcer og sit potentiale strategisk og proaktivt sikrer virksomhedens eksistens og fremtid i en ny dimension". Bogen trækker erhvervshistoriske linjer helt tilbage fra starten på Scandinavian Airlines Systems i 1946, og beretter om både heldig og fremsynet ledelse og mindre heldig ledelse helt frem til årsskiftet 2005, hvor en tilsyneladende heldig "turnaround" er en realitet. Som inspiration for nok især topledere redegør bogen også for praktiske værktøjer til en sådan "turnaround". Der har de seneste år været en del medieomtale af SAS som virksomhed. Her er chancen for et unikt indblik i og en analyse af SAS' erhvervshistoriske udvikling. Jeg kender ingen tilsvarende bøger. - Fra lektørudtalelse. Læs mere: www.peterhorn.dk .